Megújult külsővel és belsővel fogadja a FREYWILLE belvárosi üzlete a szépre igényes vásárlókat.
Megújult külsővel és belsővel fogadja a FREYWILLE belvárosi üzlete a szépre igényes vásárlókat. A Régiposta utcai tűzzománc ékszerszentély csak a nevében „régi”: az átalakítás óta új fényben csillog – éppen úgy, ahogyan az osztrák manufaktúra nem erodáló patinája.
A FREYWILLE már 60 éve készíti művészi kreativitással megálmodott, és mérnöki pontossággal kivitelezett egyedi, tűzzománc ékszereit. A tulajdonos-vezérigazgató, Dr. Friedrich Wille szerint „a művészet kivon minket a mindennapok forgatagából, ha hiteles művészet vesz körül bennünket, akkor magasabb szinten, jobb minőségben tudjuk élni az életünket”. Ami azt jelenti, hogy immár hat évtizede megszámlálhatatlanul sok ember éli magas szinten az életét, mindazok, akik úgy döntöttek, hogy a FREYWILLE művészi ihletésű termékeivel kényeztetik magukat.
Méghozzá azért, mert az ékszerek nemcsak szépek, időtállóak és az elmúlt évszázad legkiemelkedőbb művészeinek alkotásai inspirálták a rajtuk található különleges formavilágot, hanem azért is, mert sokféleképpen diszkrét és elegáns színekkel képes kifejezni minden viselőjének egyedi és megismételhetetlen személyiségét.
Van abban valami misztikusan vonzó, amikor valaki éppen csak felvillantja – például egy-egy visszafogott mosolyban – a benne rejlő mélységeket. A FREYWILLE-ékszerek hatása pontosan ilyen: viselője apró jelzést küld a külvilág felé: él, gondolkodik és érez. Ráadásul, a tűzzománc nyakékek, karkötők és órák a tulajdonost is örömmel töltik el. Ő tudja, mit akar jelezni, és azt is tudja, hogy aki fogékony a jelekre, érteni fogja az üzenetet.
A művészi vállalkozás kezdetén, az 1960-as években Michaela Frey, a cég alapítója még népi motívumokkal látta el tűzzománc alkotásait. Amikor 1972-ben Dr. Friedrich Wille csatlakozott a céghez és nemzetközi vállalattá fejlesztette, Simone Grünberger személyében társat talált a művészi filozófia továbbgondolásához is. Grünberger és művészekből álló csapata megújította az addig alkalmazott tűzzománc technológiát, amely így pontosabban, „égőbben” lett képes visszaadni a nemesfémre felvitt művészi formákat. Nem véletlen, hogy Simone Grünberger-Wille vezetésével egy egészen új világ született meg: a „FREYWILLE stílus”. Az első szett, az „Avantgarde” még elsősorban geometriai formák által inspirált kollekció volt, a második, a „Tropic” viszont már a civilizált ember fülledt, trópusi világ iránti vonzalmából merített.
A FREYWILLE továbbment az egzotikumok útján: művészettörténeti sorozatként is felfogható, hogy később Egyiptommal, majd a görög-római világgal kerülhettek közelebbi kapcsolatba az ilyen fantázianevű kollekciókat megvásárló érdeklődők. Ezt követően olyan művészek munkáit gondolta újra tűzzománcba égetve a FREYWILLE csapata, mint például Gustav Klimt, Friedensreich Hundertwasser, Claude Monet vagy Alphonse Mucha.
A 60. évforduló talán jó alkalom arra is, hogy bepillantsunk a FREYWILLE ékszerműhelyének rejtelmeibe. Mielőtt megszületik egy-egy újabb kollekció, a munkatársak lázasan keresik azt a művészt, alkotást, aki és amely hordoz magában annyi „tartalékot”, hogy tűzzománcba égetve is eljusson szellemisége a vásárlókhoz. Ha megvan a mű, a tervezőcsapat sebességet vált, és számtalan vázlatot készít a lehetséges formákról és színekről. A végső döntés előtt pedig újra és újra átgondolják az adott formák jelentését, harmóniáját. Az utolsó lépésben aztán a tűzzománc technológia lehetőségeit már-már szétfeszítve születik meg a kész mű. A fenti néhány mondatban összefoglalt procedúra nagyjából két évet vesz igénybe. A hozzáértők szerint megéri ennyit várni. Keressétek a legfrissebb FREYWILLE-alkotásokat a megújult Régiposta utcai üzletben!