Levitézlett sztárokat, top celebeket és újonnan felfedezett kedvenceket is felvonultat a TV2 dalestjének harmadik évada, amiben úgynevezett sztárok utánoznak igazi sztárokat. A „mulatási”, a házibuli és a nosztalgia jegyében fogant műsor hiába próbálkozott új szereplőkkel, ezúttal sem okozott meglepetéseket, és a produkciók többsége még mindig ugyanazt a pavlovi reflexet váltotta ki: megragadni a távirányítót, és azonnal továbbkapcsolni.
Vasárnap este elrajtolt a TV2 Sztárban sztár című vurstli zenés, táncos szórakoztató műsorának harmadik évada, amelynek jobb, ha minél előbb összefoglaljuk örökérvényű tanulságait, még mielőtt belőlük bármi is méltatlanul feledésbe merülne.
Kidolgozott testű fehérnemű modellek, gondosan belőtt frizurájú focisták, szuperhősöket alakító aktuális szépfiúk ide vagy oda, a Modern Talking együttes tagjai, Thomas Anders és Dieter Bohlen örökérvényű jó pasik, akikért egy tisztességes magyar nőnek illik most is, és mindörökké rajongani. A sorban őket követi a mulatós szívtipró, Balázs Pali, akinek valójában nem a frizuráját, hanem magabiztos, hódító tekintetét imádjuk. Mindezek mellett a műsorból az is kiderült, hogy a melírozott szemöldök is jelentősen növeli a „jópasi-indexet”.
A vasárnap esti olcsó, lakodalmas hangulatot az otthonokba varázsoló jó hangulatú dalos szuperprodukció szerencsére tartogatott még megszívlelendő igazságokat. Többek között azt, hogy a külföldről jött, magyarul törten vagy egyáltalán nem beszélő ember még mindig nem vicces. Ha máshol nem is, ezen a téren komoly fejlődéseket figyelhetünk meg, némi politikai és nemzetlélektani áthallással.
A magyar popszcéna egy ideje már nem a nemzet együgyűjén, Fekete Pákón, a mulatós nigériai énekesen nevet: új kedvence, a nosztalgiázni vágyó magyar szívnek oly kedves Karel Gott számokat éneklő szlovák fiatalember, Peter Srámek. A szlovák, aki már majdnem tökéletesen beszél és énekel magyarul. A mi műsorunk fedezte fel, most már a mi fiúnk, a mi celebünk.
Ahogy a mellékelt ábra mutatja, a tökéletesen kimaxolt nosztalgia, és az újonnan felfedezett „tehetségek” tökéletesen megférnek egymás mellett. Sőt, a teljes koncepciótlanság is lehet szórakoztató: ha férfi jelmezbe öltöztetett nő, és nő jelmezbe öltöztetett férfi, ha csiricsáré látványos díszlet és a háttérben ugrabugra van, akkor mulatási van. Szóval minden van.
Bár a Sztárban sztár című műsor legkevésbé tűzte ki célul, hogy közben bárki bármin is gondolkodjon, mi azért feltettük magunknak a kérdést: a TV2 producerei mi alapján gyűjthették díszes csokorba a zsűri tagjait, a dalest fellépőit, és ők milyen elgondolás alapján kapták a számokat, amelyeket elő kellett adniuk. – Nem sikerült rájönnünk.
A felsoroltak közül talán még a zsűri összeállítása a legkönnyebben értelmezhető: az úgynevezett szigorú szakmaiságot Bereczki Zoltán, a Centrál Színház művésze képviselte. Az énekes, színész jól megérdemelt helyét foglalta el az idei zsűriben, hiszen ő került ki győztesen a Sztárban sztár első szériájából: 2013-ban exfeleségét, Szinetár Dórát is lenyomva, ő nyerte el a Magyarország legsokoldalúbb előadóművésze címet.
A Los Angelesből frissen hazatért Majka még nála is szigorúbban értékelt, ami nem meglepő, mert Facebook oldalán előre befenyítette a versenyzőket, és beígérte, hogy mindenkivel „mérhetetlenül genyó lesz.” A valamilyen csoda folytán évadról-évadra egyre vékonyabb és fiatalabb Liptai Caludia velük szemben mindenkiért, főleg a férfiakért rajongott, hozta az efféle műsorok kötelező elérzékenyülős női profilját. A zsűriben Hajós Andrást váltó Havas Henriktől több gúnyt és kritikát vártunk volna, azonban legnagyobb meglepetésünkre, jóságos nagypapaként értékelte a versenyzőket.
Bár igazságosan tegyük hozzá, hogy különösebben nem volt mit értékelni. Wolf Katiról érdekes módon kiderült, hogy még midig képes élőben bármit lemez minőségben elénekelni, legyen az a saját dala vagy a Valami Amerika film Tépj szét című slágere. Hozzá hasonló kaliberű énekesnőnk Tóth Gabi, aki a műsorban Bruno Mars bőrébe bújva is végtelen profizmussal brillírozott.
Ők egyértelműen kiemelkedtek a mezőnyből, de mellettük kellemes meglepetés volt a kilencvenes évek Szeresd a testem című slágert jegyző jellegzetes lánybandájából visszatérő Baby Gaby. Az egykori Baby Systers-lány a paródia határát súrolva adta elő Zalatnay Sarolta örökzöldjét, A nem vagyok én apácát, miközben a formát bőségesen sikerült megtölteni tartalommal: Cini a dal közepén becsatlakozott egy rövid időre, ami ugyan vicces gag volt, de a túláradó nőisség szinte kitakarta az egész színpadot, és elvonta a figyelmet a dalműről.
A műsor üde színfoltja volt a Nyári-lányok performansza, akik elképesztő könnyedséggel adták elő a Chery Chery Lady-t, leutánozva a már említett „szexistenek” jellegzetes higanymozdulatait. Nem hiába, kipróbált előadókról van szó, például ők szórakoztatták a világsztárokból álló nagyérdeműt Lothar Matteus esküvőjén is. A musical színésznő, Janza Kata Bergendy Istvánként nem volt annyira rossz, hogy ő essen ki. Csobot Adél műsora is a hallgatható kategóriába tartozott, azonban a férfi előadók erősen alulteljesítettek az este folyamán.
Komoly dilemma elé állított bennünket a műsort nézve, hogy a sértődött Barbi ábrázatot magára öltő Meghan Trainor bőrébe bújó Gáspár Laci, az Anastasiát mímelő bőrszerkós, női hanggal próbálkozó Rácz Gergő vagy a Kiss-t utánzó, állítólagos hangszálgyulladással küzdő, látványosan énekelni nem tudó Bebe volt-e kínosabb vasárnap este a színpadon. Az Irigy Hónaljmirigyből ismerős Varga Győző Elvisként mindent megtestesített, ami a király ellentéte, Peter Srámek a Repül a bálna című dalától a távirányító repült ki majdnem a kezünkből, olyan lendületes kapcsoltunk át egy másik csatornára.