Az Amnesia ruházati üzlet Westend-béli kirakata ijesztően sovány babákon prezentálja a ruháit.
"Elnézést, de ezek a babák élőben is félelmetesek..." – így az egyik hozzászóló a Facebookon, de más nézelődőnek sem nyerte el a tetszését az Amnesia ruházati üzlet új kirakata a Westend City Centerben. A divatcikkek fekete horpadt babákra kerültek, amit persze művészinek is lehetne titulálni.
Káros lehet azonban az üzenet, főleg a fiatalabb célcsoport számára. A hagyományos próbababáknál még sokkal vékonyabbra szabott bábukat elnézve újra reflektorfénybe kerül a kóros soványság, főleg, hogy a magyar ruházati márka ezekre a vékony végtagokra szabott alsó és felsőrészeket kínál, aminek pedig természetes alkatánál fogva csak igen kevés lány tud megfelelni.
A testideál-fronton visszalépés a kirakat, míg New Yorkban az American Apparel a másik oldalon döntöget tabukat. Olyan bábukat rakott az amerikai divatmárka az egyik üzletük kirakatába, melyeket fanszőrzettel láttak el. A fehérneműket prezentáló babákkal a női test természetességét ünneplik. Egy svájci alapítvány pedig még 2013 decemberében indított "Mert ki tökéletes?" címmel egy akciót, melynek keretében fogyatékkal élő nőkről és férfiakról mintáztak kirakati bábukat, hogy felhívják a figyelmet arra, hogy a normális relatív fogalom.
Kövesse a hvg.hu Élet+Stílus rovatát a Facebookon is!