Plázs hvg.hu 2012. szeptember. 25. 08:36

Amerikai áruházlánc csapott le a magyaros betyárbabákra - fotók

Az amerikai TJX áruházlánc is árusítani fogja karácsonyi kínálatában a magyaros mintájú Folqa szuvenírfigurákat, többek között az Igazságos Betyárt, a Rátermett Csikóst, a Természetbarát Nádvágót és további társaikat – közölte a magyar készítő.

A magyarországi szuvenír- és designshopokban egyre gyakrabban lehet találkozni a marcona, nagybajuszú Folqa figurákkal, a magyaros népi mintákat kortárs dizájnnal és minőségi kivitelezésben idéző tízcentis műgyanta figurákkal – írja a Folqa közleménye.

Paprikamolnár menni Amerika
Folqa

Most az Észak-Amerikában és Európában közel 3000 bolttal jelen lévő TJX áruházlánc is felfigyelt rájuk, és beválogatta őket a karácsonyi árukészletébe – tette hozzá a készítő cég. A Fortune500-as ranglistán 125., tőzsdén is jegyzett nagyvállalat az USA keleti partján található bolthálózatában alakít majd ki külön részleget Kelet-Európa trendi kincseiből. Így a Folqa figurák egyúttal Magyarországot is képviselik – olvasható a közleményben.

„Amellett, hogy óriási megtiszteltetésnek és sikernek éltük meg a megrendelést, értékes tapasztalatot is szereztünk az exportálással járó folyamatok és szükséges teendők terén” – mondta Juhász-Váczi Heni, a Folqa Collectiont gyártó és forgalmazó fóti Souvenir Brands Kft. ügyvezetője.

Magyaros figurák a megálmodójukkal, Juhász-Váczi Henivel
Folqa

„Folqáék” – ahogy a hazai boltosok ismerik őket – sűrű évet tudhatnak maguk mögött: a tavalyi WAMP-on történő sikeres bemutatkozás után az országos értékesítési helyekkel való megállapodások következtek, felkészülve a nyári turistaszezonra. Eközben konyhai termékekkel is megjelentek, kiterjesztve a figuraként ismert Folqa Collection márkát, felhasználva a betyárt, a fazekast, a paprikamolnárt, és a többi közkedvelt karaktert.

„Azt gondolja mindenki, hogy a turistaszezon elmúltával leül a piac, ám ez egyáltalán nincs így” – meséli Juhász-Váczi Heni. Az őszi és karácsonyi kiállítások és vásárok mellett a céges ajándékszezon is beköszönt, közeleg a Design Hét, és mind emellett a további nemzetközi terjeszkedéssel járó feladatok kötik le az idejüket.

Hamarosan Sopronban mutatkoznak be osztrák szakmabelieknek a Design Terminál jóvoltából. „Távolabbra tekintve dédelgetett álmunk egy Folqa franchise hálózat, ehhez bizonyára kockázati tőkét kell bevonnunk, ez valószínűleg annál is nagyobb változást hoz majd az életünkben, mint amekkora most ez az amerikai megrendelés volt.”