Plázs hvg.hu 2011. október. 18. 10:02

A legszimpatikusabb iparágak

A telekommunikációs szektor megítélése pozitív, míg a bankszektoré meglehetősen negatív a felnőtt lakosság körében – derül ki a Szinapszis Kft. legfrissebb kutatásából, amelyet a cég a WEBBeteg.hu megbízásából készített.

A kutatásban a válaszadóknak 1-5 közötti skálán, iskolai osztályzatokhoz hasonlóan kellett néhány gazdasági területet abból a szempontból osztályozni, milyennek ítélik az adott iparágat összességében.

Ezek alapján a legjobb image-e a telekommunikációs szektornak van, míg a legrosszabb véleménnyel a bankszektorról vannak az emberek. Ez előbbi ágazatnak minden ötödik ember (22 százalék) a legmagasabb ötös osztályzatot, további 45 százalékuk pedig 4-es értéket adott, míg ugyanezek az arányok a bankszektor esetében rendre mindössze 7, illetve 20 százalék.

Az átlagos osztályzatok alapján második helyen a gyógyszeripar áll. Az ágazat megítélése a középkorúak körében viszonylag jobb, ugyanakkor a megítélést nem befolyásolja az a tény, hogy a válaszadó szenved-e valamilyen krónikus betegségben, vagy egészséges. Az élelmiszeripar és kereskedelem megítélése hasonlóan alakult.

A telekommunikációs szektor pozitív megítélése az életkor emelkedésével csökken: a 35 év alattiak közel 80 százaléka legalább jó (4-es) osztályzatot adott, ugyanakkor 55 év felett legfeljebb 60 százalékos ez az arány. A végzettség emelkedésével ugyancsak javuló az iparág image-e.

MTI / Szigetváry Zsolt

A bankszektor értékelésére a lakosság 40 százaléka legfeljebb 2-es osztályzatot említett, és az életkor emelkedésével nő a gyengébb értéket említők aránya. Jövedelem szerint nincs szignifikáns különbség a megítélésben, míg foglalkozás alapján jellemzően a vállalkozók és a munkanélküliek értékelték rosszabbra az iparágat.

hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.