"Egyen egy répát és keljen fel a fotelből, különben az IBird alkalmazás kismadara meghal!" A tudósok ilyen és ehhez hasonló játékokkal vennék rá az embereket, hogy egészségesebben éljenek.
Miért játszik órákat 300 millió ember olyan okostelefon-alkalmazásokkal mint például az Angry Birds, ahol malacokat kell elpusztítani a katapultból kilőtt gonosz madarakkal? – tette fel a költői kérdést Abby King egyetemi tanár és kutató, valamint Eric Hekler, a Stanford Megelőzési és Kutatási Központ korábbi posztdoktori ösztöndíjasa, és úgy döntöttek, hogy kutatócsoportjukkal olyan játékokat terveznek, amelyek képesek rávenni az embereket arra, hogy egészségesebben éljenek.
King és csapata ezért visekedéskutatók és számítógépes szakemberek segítségével elemezte az Angry Birds játékot, hogy továbbfejlesztve megpróbálják rávenni az önkénteseket: sétáljanak többet és egyenek kevesebbet. "A kutatás középpontjában az egészségesebb öregedés állt. Célunk az volt, hogy kreatív megoldásokat találjunk arra, hogy az emberek megőrizzék az egészségüket" – magyarázta Abby King.
A kutatásba most 45 éves vagy annál idősebb önkénteseket keresnek, akiket megkérnek, hogy két hónapra kölcsönkapott okostelefonjukkal játsszák a négy új, továbbfejlesztett alkalmazás valamelyikét. A tudósok remélik, a tanulmány eredményei hozzájárulnak az egészségesebb életmódra ösztönző szoftverek kifejlesztéséhez. "A feladatunk az, hogy tudományos alapot teremtsünk az ilyen típusú alkalmazások fejlesztéséhez, hogy a vásárlók végül kiválaszthassák, melyik játék a számukra legmegfelelőbb" – tette hozzá a kutató.