Az Airbus reményei szerint a régi-új típus legalább 15%-kal kevesebb üzemanyagot fog fogyasztani, ami elsősorban az új...
Az Airbus reményei szerint a régi-új típus legalább 15%-kal kevesebb üzemanyagot fog fogyasztani, ami elsősorban az új hajtóműveknek lesz köszönhető, de módosítják a gép törzsét és szárnyait is. A hír hallatán az IndiGo, India második legnagyobb belföldi légitársasága máris bejelentette, hogy szívesen bővítené flottáját az A320neo típussal. A fapados megrendelése 30 hagyományos A320-asra és 150 A320neo-ra szól, a megrendelés értéke pedig eléri a 15,6 milliárd dollárt.
A BRG elemzői szerint a Boeing nem fogja lecserélni az általa jelenleg is gyártott, hasonló kategóriájú B-737-es típuscsalád hajtóműveit, mert egy teljesen új gép kifejlesztésével, 2018-ra akár 25%-os üzemeltetési költségcsökkentést is el lehetne érni. Ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy az elkövetkező években nem lehet számítani az üzemanyagárak csökkenésére, ezért nőni fog a kereslet az olyan „takarékosabb” repülőgépek iránt, mint az A320neo.
A Boeing gyárban jelenleg havonta 38 darab B-737NG készül el, de ezek száma akár 42-re is növelhető. A cégnek erre a típusra 2186 érvényes megrendelése van, ami azt jelenti, hogy legalább öt évig biztosított a beszállítók és a szerelősoron dolgozók foglalkoztatása. A BRG szerint a Boeing két stratégiai alternatíva közül választhat. Az első lehetőség az, hogy a B-737NG széria helyett kidolgoznak egy 125-180 férőhelyes új típust, valamint egy hosszú távú repülésekre használható, 180-240 személyes változatot. Utóbbi egyébként a lassan kiöregedő B-757-est is felválthatná. A második – a BRG szerint kevésbé reális – lehetőség pedig az, hogy folytatják az NG-k gyártását, és csak a hosszú távra fejlesztenek ki új gépet, bár utóbbi kapcsán megjegyzik, hogy a valóban teljesen új technológiára épülő B-787-essel szerzett eddigi tapasztalatok és határidőcsúszások, érthetően óvatossá teszik a gyár vezetőségét.
TTG