Az Emirates elemzői ugyanis arra számítanak, hogy a nemzetközi légiközlekedés nem csak kikerül végre a mélypontról, de...
Az Emirates elemzői ugyanis arra számítanak, hogy a nemzetközi légiközlekedés nem csak kikerül végre a mélypontról, de ebben az évtizedben újra látványos fejlődésnek indulhat, ezért van szükségük a szállító kapacitás intenzív növelésére. A légitársaság 2008-ban vette át az első A380-asát, mely a tervek szerint 2020-ig biztosan szolgálatban marad. Jelenleg tíz darab ilyen géppel rendelkeznek, s még idén ezzel a típussal szeretnének repülni Dubajból New Yorkba és Pekingbe is. Az állami tulajdonban lévő légitársaság a globális gazdasági visszaesés ellenére, tavaly több mint ötszörösére, összesen mintegy 964 millió dollárra növelte profitját. Ehhez részben az is hozzájárult, hogy miközben a világ légi áruszállítása 2009-ben 10,1%-kal esett vissza, az Emirates 3,9%-os növekedést tudott elérni. Az Emirates vezetőségének optimizmusát támasztja alá, hogy IATA legfrissebb elemzése szerint, 2010 első négy hónapjában a közel-keleti régió air cargo forgalma már 26,9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
TTG