Plázs life-style.hu 2010. április. 12. 16:31

Milyen egy Chloé-lány illata?

Bizonyos divatmárkák szinte már ijesztő hatást váltanak ki az öltözködés igazi rajongóiból, láttukra-hallatukra...

Bizonyos divatmárkák szinte már ijesztő hatást váltanak ki az öltözködés igazi rajongóiból, láttukra-hallatukra felmegy a pulzusuk és megjelenik szemükben a szerzés vágya. Sajnos a legtöbb ilyen legendás brand Magyarországon megmarad a legenda szintjén, valószínűleg akármennyire is szeretnénk, soha nem lesz nálunk Marc Jacobs, Chloé, Chanel vagy Prada üzlet – bár a két utóbbival kapcsolatban évek óta hallunk pletykákat.

De ha ruhákat, cipőket nem is vehetünk Budapesten kedvenceinktől, az illataik legalább már eljutottak hozzánk, mi pedig felhasználjuk az alkalmat itt a life-style.hu-nál, hogy kicsit meséljünk ezekről a márkákról. Először Marc Jacobs világát mutattuk be, most pedig a Chloé következik.

Valószínűleg nem sokan tudják, hogy a Chloé volt az első divatház, amely ready-to-wear ruhákkal foglalkozott, az 50-es években történő megalapításáig ugyanis csak haute couture (csilivili báliruhák az utolsó öltésig kézzel készítve) kollekciók készültek a nagy neveknél. Így vált végre elérhető a nem szégyenletesen gazdag népek számára is a divat legmagasabb foka.

Valami ilyesmit csinál a Chloé ma is, hordható, laza ruháival és a nőies, szofisztikált parfümjeivel. Persze nem akarnak úgy tenni, mintha bárki lehetne Chloé-lány, de azért próbálkoznunk szabad. És milyen is az a bizonyos lány? Mai formájának megszületése Phoebe Philo nevéhez köthető, aki 2001-től 2006-ig volt vezető tervező (jelenleg épp a Céline-nek alkot körülrajongott kollekciókat). Az ő ruhái egy fiatalos, de valójában kortalan, szexi és intelligens nőnek készültek, aki tudja, hogy milyen hatást tud elérni a megfelelő öltözékkel.

Legjellemzőbb darabok a selyemruhák, a széles szárú nadrágok és a laza blúzok, ezekből minden kollekcióba jut bőven. Nyolc éve foglalkoznak kiegészítőkkel is, melyek hatalmas sikert arattak, gondoljunk csak a Paddington táskára, ami évekig a divatújságírók egyik kedvenc darabja volt. De nem csak a hivatásosak között találunk rajongókat, Natalie Portman, Kate Bosworth és Kirsten Dunst is gyakran visel Chloét a vörös szőnyegen és az utcán egyaránt. A 2006 utáni két év kicsit kaotikus volt, de a parfüm megalkotása során Hannah MacGibbon lett az új kreatív igazgató, aki tökéletesen felvette a fonalat, egyszerre folytatta a márka és Philo hagyományát.

Na de mi is olyan különleges abban a bizonyos parfümben? Röviden azt kell mondanunk, hogy gyakorlatilag minden. Az üvege klasszikusan szép, ezüstözött tetővel, valódi selyemszalaggal átkötve (amit kézzel kötnek minden egyes üvegre, bár sajnos nem bájos manók kezei). A kampányhoz három reklámarcot választottak: Anja Rubik modellt, Chloë Sevigny amerikai, és Clémence Poésy francia színésznőt. A képek és a videó is stílusos és érzéki, bár szerintünk egy csöppet bárgyú. Mindhárom kiválasztott nő rendkívül trendinek számít, Anja évek óta sikeres modell, aki rendszeresen dolgozik a márkának, Chloë és Clémence pedig mindketten a stílusukról híresek valamint arról, hogy nagyon ügyesen tudnak egyszerre hollywoodi és független filmekben is szerepelni.

De térjünk át a tartalomra, vagyis az illatra. A Chloé alkotása a rózsa-alapú parfümök közé sorolható, ami a kedvenceink közé tartozik. Felfedezhetünk még benne liliomot és magnóliát is, melyeket az ámbra és a méz illata tesz mélyebbé. Igazi különlegesség, hogy a parfüm három változatban kapható. Az Eau de Toilette-nek világosak a színei, illata pedig friss és halvány, az Eau de Parfum kicsit sötétebb és erőteljesebb, az Eau de Parfum Intense pedig a legsötétebb, erőteljes illattal, szürke szalaggal díszítve. Így mindenki kiválaszthatja azt az intenzitást, ami neki a legjobban megfelel, vagy variálhatjuk az illatokat nappal és éjszaka.

Az egyetlen probléma a parfümmel az lehet, hogy a drágább kozmetikumok közé tartozik, de ha beleszeretünk az illatba, kétség sem fér hozzá, hogy megéri az árát, mert ebben az esetben tényleg az egyediséget és a kézi munkát fizetünk meg. Na meg persze a Chloé-lánnyá válás oly borzasztóan hívogató ígéretét, amit lehet, hogy sosem fogunk elérni, de a próbálkozás még senkinek sem ártott.