2010. február. 09. 15:14 HavariaPress Utolsó frissítés: 2010. február. 09. 15:20 Plázs

Hárommilliós bírság narancsbőr elleni szerért

Nem tudta igazolni az általa forgalmazott fogyasztószer hatását a WS Teleshopot üzemeltető vállalkozás, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 3 millió forintra bírságolta a céget a fogyasztók megtévesztése miatt - értesült a HavariaPress.

A GVH a Hollywood Patch nevű fogyasztószerrel kapcsolatban indított versenyfelügyeleti eljárást a Telemarketing Kft-vel szemben, miután a cég az általa üzemeltetett WS Teleshopom keresztül árusított termékéről kiderült, hogy nem az állításokkal ellentétben, nem fogyaszt. A cég a versenyhivatal kérésére benyújtott ugyan egy szakvéleményt, mely a szer fogyasztó hatását volt igazolni, ám abból csak az derült ki, hogy az iratban egyébként meg sem nevezett terméknek hatása van a narancsbőrre.

A GVH szerint az igazolásként benyújtott vizsgálati anyaggal, illetve a lefolytatott vizsgálattal kapcsolatban is több kifogás fogalmazható meg: nem alkalmaztak ugyanis placebós, hatóanyag nélküli tesztet, így a vizsgálati alanyok végig tisztában voltak azzal, hogy mindannyian a valódi terméket kapják. A GVH megállapította, hogy a Telemarketing Kft. a Hollywood Patch termék népszerűsítése során tavaly  február és március között tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor internetes oldalán és televíziós reklámjaiban a termék tulajdonságairól valótlan állításokat tett közzé.

Emiatt a vállalkozásnak 3 millió forint bírságot kell fizetnie. A bírság összegének meghatározásakor súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy bizalmi jellegű terméket hirdettek megtévesztő módon, sérülékeny fogyasztói kör számára és ezek a hirdetések jelentős számú fogyasztót értek el.