GVH: húszmilliós bírság az Avonnak
A Gazdasági Versenyhivatal húszmillió forintra bírságolta az Avon Cosmetics Hungary Kft-t, mert a cég több termékének hatékonyságával kapcsolatban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatásokat tett közzé.
A HavariaPress úgy tudja, hogy az eljárásban vizsgált, az Avon 2006/1.-2006/7. számú katalógusaiban közzétett tájékoztatások közül több tartalmazott az adott termék hatékonyságára vonatkozó állítást, amelyet a klinikai tesztelés során nyert százalékos mértékkel támasztottak alá.
Ezek a vizsgálatok azonban nem Magyarországon készültek. A tájékoztatások tartalmának meghatározása során az Avon figyelmen kívül hagyta azt a körülményt, hogy egyes országok, illetőleg földrajzi területek között eltérés van a bőrtípus vonatkozásában. A hazai fogyasztók számára tehát más földrajzi területen, más klimatikus viszonyok között, más páratartalomban élő, más étkezési szokásokkal bíró népesség körében elvégzett vizsgálatok eredményei nem adnak a valóságnak megfelelő tájékoztatást az adott termék hatékonyságáról.
Ezen túlmenően, az Avon egyes tájékoztatásai a fogyasztók számára azt az üzenetet közvetítették, hogy a termék hatását nem rövid távon fejti ki. A reklámok hosszabb ideig tartó hatást sejtettek, amely állítás nem felel meg a valóságnak. A húszmilliós bírság összegének megállapítása során a Gazdasági Versenyhivatal tekintettel volt arra, hogy a cég lehetőséget ad a termékekkel elégedetlen fogyasztók számára a készítmény visszaadására, illetőleg késznek mutatkozott a kifogásolt tájékoztatások tartalmának megváltoztatására.