Plázs travelline.hu 2009. július. 28. 13:32

Egyre többen választják a magyar légitársaságot

A Malév ez év elején új alapokra helyezte kereskedelmi stratégáját...

A Malév ez év elején új alapokra helyezte kereskedelmi stratégáját, mely a légitársaság legfontosabb piacaira, új utas-szegmensek megszólítására, a hálózati modell kiaknázására, a piaci részesedés és a férőhely-kihasználás növelésére fókuszál. A légitársaság több új kereskedelmi és marketing eszközzel élénkíti az értékesítését; olyan árstruktúrával jelent meg a piacon, mely folyamatosan versenyképes ajánlatokat jelent a konkurenciával, köztük a fapadosokkal szemben is; megduplázta marketing büdzséjét; rendszeres online kampányokat hirdet; új online foglalási rendszert vezet be; a céges ügyfelek számára kidolgozta ’Corporate Saver’ nevű programját; az utazási irodákkal és szupermarketekkel együttműködve pedig kedvező utazási csomagárakat kínál.

„Az új proaktív kereskedelmi szemléletünk a gazdasági recesszió közepette is eredményesnek bizonyult. A Malév áprilisban tudott fordítani az európai hálózati légitársaságokra általában jellemző forgalomcsökkenési trenden és növelni tudta utasszámát. A növekedés májusban és a nyáron sem állt meg, április, május és június hónapokban a Malév utasszáma átlagosan 8%-kal növekedett az előző évihez képest. Július első három hetében a forgalomnövekedés mértéke 7%-os volt. Örömmel konstatáltuk, hogy sikerült növelnünk magyarországi piaci részesedésünket is 3,2 százalékponttal a második negyedévben. A foglalási adatok a következő hónapokra is növekedést mutatnak.” – mondta Karim Makhlouf a Malév kereskedelmi vezérigazgató-helyettese a légitársaság ma délelőtti sajtótájékoztatóján.

Creative Commons

A Malév különösen azokra a piacokra koncentrál, melyek kulcsfontosságúak az utasszám és a bevétel szempontjából, vagyis, melyek eddig is a legtöbb utast és bevételt jelentették a légitársaság számára. A legfontosabbak a nyugat- és észak-európai útvonalak, úgy mint Amszterdam, Koppenhága, London, Párizs, Madrid, Brüsszel, Frankfurt. Emellett nagy jelentősége van még az athéni, bukaresti és tel avivi járatoknak is. A Malév Magyarország mellett ezekre a piacaira különösen nagy figyelmet fordít és jelentősen növeli marketing és értékesítési tevékenységét.

A Malév 3,2 százalékponttal növelni tudta hazai piaci részesedését is 43,4%-ra, mely elsősorban a magyar főváros és Nyugat-Európa közötti forgalom, illetve az észak- illetve nyugat-európai célállomások és Kelet-Európa, illetve a Közel-Kelet közötti forgalom növekedésének köszönhető.

A légitársaság átszálló utasainak száma is nőtt 15%-kal, ami a Malév jól működő hálózati modelljét és az ebben meglévő lehetőségeket igazolja. A Malév utazóközönségének mintegy negyven százaléka átszálló utas, ezért a légitársaság továbbra is olyan menetrendet kínál, mely naponta többszöri összeköttetést biztosít Kelet és Nyugat, illetve Észak és Dél között biztosítva ezzel a régióban meglévő gyűjtő-elosztó légitársaság státuszát. 

Malév