A pénzügyi válság kemény dolog, bármilyen cégről is legyen szó...
A pénzügyi válság kemény dolog, bármilyen cégről is legyen szó, és nem meglepő, ha az érintettek általában az utolsó utáni pillanatig tagadni próbálják, hogy komoly gondok lennének. Nem tudjuk megítélni, hogy a Malévnál mennyire nagy a baj, de hogy nincs minden rendben, arról bőven eleget mondanak az elbocsátások és a pilóták tüntetése, a létszámleépítések miatt.
A HVG nyomtatott változatában pedig már két hete olyan találgatások jelentek meg, miszerint azért csúszik az alkalmazottak fizetése rendszeresen napokat, mert nincs miből fizetni és bármelyik pillanatban bekövetkezhet, hogy a magyar gépek már felszállni sem tudnak, mert nem lesz pénz üzemanyagra. A mai napig még nem jutottunk el idáig, de az utasok beszámolója szerint, ha kerozinra kap is hitelt a Malév, a fedélzeti ételek, italok beszállítói megelégelték a vállalat hosszas fizetőképtelenségét.
Információink szerint a turista osztályon már jóideje nem kapnak az utasok sört, csokoládét és tejszínt, de az is előfordult már, hogy csak üres, cukor nélküli kávét és teát kínáltak az utaskísérők a megdöbbent embereknek. A törlőkendő is luxus és gyakorlott utazók az étel mennyiségében is csökkenést fedeztek fel a korábbi adagokhoz képest.
Természetesen megkérdeztük a Malévot, Hegedűs Ádám gyorsan meg is küldte részletes válaszát a cég képviseletében. “A turista osztályon már valóban nem kínálunk alkoholos italokat. Ám a Business osztályon természetesen továbbra is üvegpohárban kínáljuk az italokat – köztük borokat és röviditalokat egyaránt – és fém evőeszközöket biztosítunk. Az édességre és a tejszínre vonatkozó kritikát sem értjük, hiszen ezek olyan fontos apróságok, amik nem hiányoznak a business menüből.”
Tagadhatatlan, hogy a business osztályon még mindig van bor, állítólag ebből nagyobb készleteket sikerült felhalmozni és ezért még kitart egy darabig a maradék, valamint nyilván az üvegpoharak és a fém evőeszköz is marad, legfeljebb a tisztítása válik kétségessé egy idő után, ha valóban elfogy minden pénz.
Érdekes megfigyelni a Malév válaszában, hogy csak a business osztályt említik, a turistán utazók számára talán nem kötelező a megfelelő kiszolgálás. A legfrissebb információk szerint még az is előfordulhat, hogy az utasok hamarosan egyáltalán nem kapnak semmilyen semmilyen meleg ételt, legfeljebb szendvicset vagy mogyorót, függetlenül az út hosszától. Mivel a Malév mégis csak a mi légitársaságunk, ráadásul az egyetlen (akkor is, ha Abramovics a tulajdonos), a mezei utasok egyáltalán nem azt kívánják, hogy a vállalat csődbe menjen. Még aki ki nem állhatja a repülést, annak is megdobban a szíve, amikor meglátja a magyar felségjel alatt szálló gépeket az égen, csak az üzleti hiénák vágynak arra, hogy a Malév becsődöljön.
A gazdasági problémák taglalása helyett mi is sokkal szívesebben írnánk arról, hogy megérkezett az első Q400-as repülőgép a flottába, azonban úgí tűnik - legalábbis néhányan azt állítják különböző fórumokon -, hogy a használtan vásárolt, felújított Bombardier magányos lesz, mert nincs pénz a géppark további bővítésére. Szintén örömmel ajánlanánk olvasóink figyelmébe a Malév remekül hangzó „Repüljön ünnepi árakon!” akcióját, amellyel januárban már 28 ezer forintért el lehet jutni Londonba a cégtől kapott kampányanyag szerint. Csakhogy a jelenlegi hírek alapján ki garantálja, hogy tényleg oda is érünk?
-KM-