Európa vezető utazási irodáinak legnagyobb szereplője, a német TUI, és a...
Európa vezető utazási irodáinak legnagyobb szereplője, a német TUI, és a második helyen álló brit Thomas Cook vezetői arról számoltak be, hogy ők egyáltalán nem érzékelik az Európában gyakran emlegetett romló fogyasztói hangulatot, sem az előjegyzésekben, sem a nyaralás időtartamát, az árakat vagy akár a lemondásokat illetően. Vagyis hiába élnek rosszabbul az emberek - gazdasági felmérések szerint -, az utazási kedv töretlen, még kevesebb pénzből is igyekszünk félretenni nyaralásra, utazásra, pihenésre. Ezt a számok is megerősítik: a TUI utazási üzletága, a TUI Travel adó előtti vesztesége csökkent a márciussal végződött fél évben, 339 millió fontról 294 millióra.
Erősen növekszenek a nyári utakra a foglalások, sőt már a 2008/2009-es téli utakból is 15 százalékkal többet adtak el a brit piacon, mint tavaly ilyenkor. Az idegenforgalmi üzletág forgalma tavaly 11 százalékkal 15,6 milliárd euróra bővült, az üzemi eredménye 14 százalékkal 449 millió euróra emelkedett. A hajózási üzletág szintén javult: a forgalom ugyan stagnált, 6,2 milliárd eurón, de az üzemi eredménye több mint a kétszeresére nőtt, 197 millió euróra.
A Thomas Cooknál is csökkent a korábbi üzemi veszteség a márciussal végződött fél évben: 194 millió euróra 268 millióról. Erőteljesen növekszik a nyári utak értékesítése minden piacon, s már mutatkoznak egy kedvező téli szezon jelei is, ezért alapvetően ez a vállalat is bizakodva tekint az elkövetkezendő időszakra.
MTI