A recepció személyzetét felkészítik arra, hogy diszkrétebbek legyenek, ha...
A recepció személyzetét felkészítik arra, hogy diszkrétebbek legyenek, ha női utasok jelentkeznek be, és tudják, hogy a hölgyvendéek szobájának számát nem illik hangosan kimondani. A fürdők és fitness központok külön kezelésekkel és programokkal állnak a rendelkezésükre. A business centerekben webkamerákat szereltek fel mindenhová, amelyek segítik a dolgozó anyákat, hogy gyermekeikkel kapcsolatot tarthassanak. A szobák felszerelése is fejlődik, ellátták őket egymástól nem túl messze felszerelt nagyobb tükrökkel, erősebb hajszárítókkal és szoknyatartókkal.
A Mintel nemzetközi piackutató cég szerint azonban az üzleti környezeten és intézményein még mindig sok a fejlesztenivaló, hogy valóban alkalmasak legyen az üzletasszonyok fogadására. A szállodákban több kényeztető termékre lenne szükség, az utazó édesanyák számára pedig könnyebbé kell tenni a gyermekek ellátását.
A kutatás úgy találta, hogy a szállodák általánosságban nincsenek felkészülve az üzletasszonyok fogadására, akik ezért inkább vállalják a hazautazás fáradalmait, minthogy szállodában maradjanak éjszakára. Ráadásul a hölgyeknek egyedül sokkal nehezebb lemenni a szálloda éttermébe vacsorázni, mivel akaratlanul is magukra vonják a figyelmet. A szobaszerviz erre jó megoldás lehetne, de egyedül vacsorázni nem különösebb élvezet, ezért a hotelek maitre d'-i fontos szerepet töltenek be abban, hogy fogadják az egyedül utazó hölgyvendégeket, és egy asztalhoz ültetik őket.
Ma a biztonság sokkal nagyobb szerepet játszik az üzleti utazások során, és nincs ez másként a piac női szegmensében sem. Szerencsére, ma már valódi párbeszéd zajlik az üzletasszonyok és az egyre tudatosabb utazási ipar között. Az utazó nők pedig megfogalmazzák kívánságaikat, visszajeleznek, és pontosan elmagyarázzák, hogy mire van szükségük.
10 jótanács üzletasszonyoknak
1. Ne tüntessen fel személyes adatokat a névjegykártyán. Használjon kihajtható névtáblát a bőröndön, de ne írja rá a mobilszámát, csupán a nevét, a légitársaságot, a járatszámot, valamint az indulás/érkezés helyét és idejét.
2. Utazzon kevés csomaggal, így minden táskáját egyedül tudja vinni. Nincs mindig kéznél hordár, és jobb ha nem kér idegenektől segítséget.
3. A szállodában kérje meg a recepcióst, hogy legyen diszkrét, és amikor átadja a szoba kulcsát, ne mondja hangosan a számát.
4. Ha éjszaka ér vissza a hotelbe, kérje meg a szálloda személyzetének egy tagját, hogy kísérje el a szobájáig.
5. Mindig használja a Ne zavarjanak!-táblát. Ha szobalányra van szüksége, hívja őket telefonon. Ha szobaszervizre vár, kérje meg a konyhát, hogy szállítás előtt hívják fel a szobáját.
6. Vigyen magával újságot, amikor a hotel éttermébe vagy bárjába megy. Ez segít, hogy elterelje magáról a figyelmet.
7. Használja a szálloda taxiszolgáltatását. Szerezzen be térképet a városról, keresse meg rajta úticélját, majd kövesse a sofőr által választott útvonalat. Sose felejtse otthon a mobiltelefont.
8. Barátkozzon össze a concierge-zsel. Kérje meg, hogy foglaljon önnek asztalt az étteremben, és hívja fel az étterem vezetőjének figyemét arra, hogy egyedül érkezik, és hazafelé taxira lesz szüksége.
9. A legfontosabb okmányait és pénzét mindig egy övtáskában tartsa magánál. Minden mást hagyjon a szálloda széfjében.
10. Öltözködjön visszafogottan, és ne viseljen ékszereket. Ez alól csupán a jegygyűrű jelenthet kivételt, amely még az egyedülállóknak is jó szolgálatot tehet!