Tizennyolc szálloda és három étterem nyert Minőségi Díjat
Az elnök elmondta: a díj megalapítása óta, az elmúlt három évben...
Az elnök elmondta: a díj megalapítása óta, az elmúlt három évben 76 szolgáltató pályázott, 59 szálloda közül 47 nyert, 17 étteremből pedig 12 képviselője vehette át a díjat. Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár kiemelte, hogy ma már nem az ár, hanem a magas minőségi szolgáltatás a versenyképesség legfontosabb kritériuma.
Ujhelyi István, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium (ÖTM) államtitkára azt mondta: a minősítési rendszer biztosítékot jelent arra, hogy a követelményeinek megfelelő turisztikai vállalkozások szolgáltatásit igénybe vevők elégedetten térjenek haza, pozitív élményekkel gazdagodva. Wolff Péter elmondta, hogy 2007-ben a HOTREC - az EU tagországok szállodai és vendéglátó szövetségeinek szakmai szervezete - akkreditálta a programot. Így a díj az európai kritériumoknak való megfelelést igazoló 2Q jel használatára is jogosultságot ad.
A Magyar Turizmus Zrt. keretein belül 2001-ben indult el az a munka, amely egy teljesen új, minden szolgáltatási folyamatra kiterjedő minősítési rendszer kialakítását célozta meg. A program koordinálását 2004-ben az OIB vette át és fejlesztette a mai, jelenleg véglegesnek tekinthető szintre. A díj 2005-ben egy próbaprojekttel indult, amelyben 6 szálloda és 9 étterem vállalta a megmérettetést. A próbaprogram lebonyolítása után az OIB 2006 januárjában hirdette meg a programot, ekkor 23 szálloda és 5 étterem nyert .
A pályázatot minden évben egyszer írják ki, a jelentkezés határideje február 28, a pályázatokat minden év május 31-ig lehet benyújtani. A díj ünnepélyes átadására minden évben az Utazás Kiállításon kerül sor. Az OIB tervei között szerepel, hogy a jövőben a programot más turisztikai vállalkozásokra is kiterjeszti. Szűcs Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. marketing igazgatója elmondta, hogy a nemzeti turisztikai marketingszervezet valamennyi kommunikációs csatornáját felhasználja a díjat nyert szolgáltatók népszerűsítésére.
(MTI)