A győztes pályázat szakmai tartalmára tekintettel nem kell csodálkozni a heves reakciókon az Új Színház igazgatói pályázatának eredményével kapcsolatban. Ennek színházigazgató kinevezés-ügyben speciális okai is vannak, de a meghatározó inkább az, hogy ma nincs is mód arra, hogy a jogellenesség megállapítását egy önkormányzati fenntartói döntés esetén bárki kikényszerítse – olvasható az Így írnánk mi blogon.
A konkrét ügyben több törvény is szerepet játszhat, de magának a kinevezésnek a jogellenességét szerintünk egyik sem alapozza meg egyértelműen. Ebből az előadó-művészeti törvényt – amelyiknek az az emlékezetes végrehajtási rendelete született – rövidre zárhatjuk, az ugyanis érdemi tartalmi feltételt csak annyiban támaszt, hogy az intézményvezetőnek szakirányú felsőfokú végzettséggel és ötéves szakmai gyakorlattal kell rendelkeznie, előbbi alól ráadásul miniszteri felmentés is adható.
Részletes szabályai vannak ugyan a pályázat értékelési eljárásának, ám a véleményezési joggal rendelkező szakmai bizottság véleményének semmibe vétele biztosan nem alapoz meg jogsértést. Maradna az, hogy önmagában a pályázati kiírásban foglalt szempontrendszer megsértését tekintjük jogsértésnek, de ehhez az értelmezéshez kellene némi jó-, illetve rosszindulat – írja a bejegyzés szerzője. De milyen jogszabályok szerint lehet jogszerűtlen a kinevezés? Vagy mindenképpen jogszerű? A válaszokat az Így írnánk mi blogon megtudhatja.
Az Új Színház és Dörner György ügyéről itt találhatja cikkeinket!