Szakítanak a politikai blogok
Az egyébként is jól menő blogok forgalmát a mostani, „félidős” választások rendesen felpörgették - írja bejegyzésében a hvg.hu médiabloggere.
A Bivings report még májusban adta ki The Internet's Role in Political Campaigns (Az internet szerepe a politikai kampányokban) című tanulmányát.
A 38 oldalas anyagból többek között kiderül, hogy a képviselőjelöltek 95 százalékának van honlapja – 2002-ben ez az arány még csak 55 százalék volt. (Azért persze ezeknek a honlapoknak a többsége is csak hagyományos tartalmon – hírek, életrajz, kapcsolat stb. alapul, kevesebb, mint 10 százalékuk próbálkozik multimédiával, közösségépítésel.)
Hiába volt a 2004-es választások során nagy felhajtás a blogok és podcasting programok körül, a jelölteknek csak 5 százaléka próbálkozott podcastinggal, 23 százalékuknak van saját blogja.
Május óta azonban történt egy és más. A mezőny átalakulása (visszalépések) és néhány új blog indulása következtében a blogoló jelöltek aránya 41 százalékra nőtt! Jellemző, hogy míg a jelenleg is a képviselői székben ülők 31 százalékán, a kihívók 50 százalékán tört ki a blogolhatnék. A két politikai tábor közti arány 34% / 50 % - „természetesen” a Demokraták javára.
A teljes cikket Médiablogunkban találja, kattintson!