Columbo nyomában járt a Fókusz
Az év 33. hetében Columbo felügyelő elnyerte jól megérdemelt jutalmát: mint a teljes lakosság körében, mind a 18-49 év közöttieknél a legnépszerűbb műsor volt a TV2-n futó krimisorozat, második helyre szorult a Fókusz hétfői adása. Szombaton a különböző csatornákon egymással versengett ugyanaz a tűzijáték, amelyet azután az RTL Klubon tekintettek meg legtöbben. Az AGB Hungary által mért nézettségi adatokat olvashatják.
Lassan kezd visszatérni az élet a hazai televíziókba, a mozifilmeket és az évközi showműsorok ismétlését kezdik felváltani az élő közvetítések és a saját gyártású produkciók, a csatornák közötti erőviszonyok azonban nagyjából hasonlók maradtak – derül ki az AGB Hungary által az év 33. hetében mért nézettségi mutatókból.
Az elmúlt hét még Győzike nélkül telt (tegnap ugyanis újraindult az RTL Klub sikeres reality-je), ám a piacvezető kereskedelmi csatorna így is a hétfői nap két legnézettebb műsorszámát produkálta: a Fókuszt a teljes lakosság körében 1,76 millióan látták, az azt követő A harc törvénye című sorozat aktuális epizódját pedig 1,53 millióan. A 18-49 év közötti, kereskedelmi szempontból jobban szem előtt tartott korcsoport körében azonban a TV2 által vetített Mr. Bean című komédiasorozat volt a legnépszerűbb, 744 ezren látták hétfő este Rowan Atkinson csetlését, no meg botlását. A köztelevízió legnézettebb napi műsora a Kékfény volt, a bűnügyi magazint 1,2 millióan látták a teljes lakosságból. Kedden már a TV2 hozta a legnézettebb produkciót, az Irigy hónaljmirigy együttes showműsoraiból készült válogatás 1,56 millió embert kötött le a teljes lakosságból, s a 18-49-esek között is ez volt a legnézettebb (721 ezer néző). A Fókuszt ugyanakkor ismét többen látták (1,53 millióan) az RTL-en, mint a vele egyidőben a vetélytársnál leadott Jóbarátok-epizódot (emlékezhetünk, hogy a nyár közepén még futó, jelenleg szüneten lévő TV2-s Jóban-rosszban többször is megverte az RTL Klub napi magazinműsorát). Az MTV ismét egy programmal tudott egymillió feletti nézettséget produkálni, ez az Önök kérték című kívánságműsor volt (1,09 millióan látták). (Az ezt követően a köztévén vetített Live8-koncert ismétlés már csak 410 ezer embert érdekelt a teljes lakosságból.)
Szerdán a ballonkabátos Los Angeles-i nyomozó, Columbo érte el a legnagyobb nézettséget, 1,88 milliós nézőtáborának a héten nem akadt vetélytársa (s a 18-49-esek között elért 781 ezres közönség is e legnépesebb volt a héten). Az epizód közben az RTL Klubon vetített A világ 7 csodája című „kalandreality” 1,29 millió nézőt vonzott. Érdekes, hogy a Magyarország-Argentína (barátságos) válogatott labdarúgó mérkőzésre ennél kevesebben, 1,27 millióan voltak kíváncsiak, míg az azt követően sugárzott Horvátország-Brazília meccset 1,11 millióan látták. Az erős felhozatallal a köztévé nem tudott igazán versenyezni, legnézettebb napi műsorát, a Híradót 830 ezren látták. Csütörtökön a kevéssé ismert filmek játszották a főszerepet, legtöbben (1,46 millióan) az RTL Klubon vetített Amazon című francia kalandfilmet nézték, majd A harc törvénye című sorozat epizódja kötött le 1,45 millió embert. A TV2-n a Tényeket nézték aznap legnagyobb számban (1,07 millióan).
A hétvége közeledtével érezhetően kevesebben ültek le a készülékek elé, a pénteki legnépszerűbb műsor például csupán 1,34 millió embert érdekelt a teljes lakosságból (A kék lagúna – RTL Klub), a vele egyidőben futó TV2-s film, a Robin Hood, a tolvajok fejedelme is csupán egymillió embert érdekelt. Szombaton a tűzijáték mutatta meg százféle arcát az egyes csatornákon, közülük – mondhatjuk: hagyományosan – az RTL Klub közvetítését látták legtöbben (a teljes lakosságból 1,25 millióan), amit a TV2-é követett (1,16 millió néző), az MTV-n pedig 903 ezren látták az augusztus 20-i ünnepségeket lezáró látványosságot. Előtte-utána a TV2-n futó Julie – Maupin lovagja című kalandfilm volt a nyerő, 921 ezer, illetve 1,09 millió nézővel, vele még A miniszter félrelép sem tudott versenyezni, a Kern-Koltai kettős vígjátékát 719 ezren látták az RTL-en. A vasárnapot a Forma-1, s a mozifilmek uralták, na meg a Napló. A TV2 magazinja a nap legnézettebb műsora lett, a teljes lakosságból 1,68 millióan látták, míg a 18-49-esek között az ugyanezen a csatornán sugárzott Dante pokla című katasztrófafilm volt a legnépszerűbb (730 ezren látták). jól ment még az Állj, vagy lő a mamám! (RTL Klub – 1,53 millió néző) és a Tények is (TV2 – 1,31 millió néző). A Forma-1 vasárnapi, törökországi futamát 971 ezren követték az RTL-en kora délután, az MTV vezető hírműsorát, A szólás szabadságát pedig 734 ezren látták késő este.
Az év 33. hetében a csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy az RTL Klub a legnépszerűbb a teljes lakosság és a 18-49 éves felnőttek körében is (az emberek 27,3 illetve 29,7 százaléka választotta, szemben a TV2 25,2; 25,9 százalékával, az M1 14,8; 9,5 százalékával és a Viasat3 3,9; 4,9 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 30,8 százaléka, a 18-49-esek 33,3 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 28,5; 30,6 százalékuk, az M1-et 15,4; 9,1 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,5; 4,2 százalékuk.