Nézettségben az élre kúszott a TV2
A nyári tompultságban a kereskedelmi tévék piacán azért történnek érdekes fejlemények, a TV2 ugyanis nézettségben finoman beelőzte a rivális, s régóta piacvezető RTL Klubot, s a legnézettebb heti műsorokat is a TV sugározta. Az AGB Hungary által az év 28. hetében mért nézettségi mutatók elemzését olvashatják.
A saját gyártású produkciók megfogyatkozásával kissé sivárabb képet mutatnak a nézettségi mutatókról készült táblák; itt-ott felbukkan egy-egy hazai fejlesztésű sztáregyed, a többség azonban szabadságra távozott. Ezt az alkalmat használja éppen ki a TV2, amikor lágyan beelőzi riválisát, az RTL Klubot. Hogy mivel? Ugyanazokkal a műsorokkal, amelyeket a szezonban sugároz.
Az elmúlt hét hétfőjén a legmagasabb nézettséget az Aktív című TV2-s napi magazinműsor érte el (1,46 millió néző), többen látták, mint az egyébként húzóműsornak számító Barátok közt-öt (1,36 millió néző), amely az RTL Klub legnézettebb napi műsora volt. utóbbi csatorna azonban a Fókusszal jobban szerepelt ezen a napon, mint ellenfele a Jóban-rosszban című napi sorozattal. A köztévé 1,14 milliós nézettséget ért el a teljes lakosság körében a Kékfénnyel, de még az esti Híradó is 990 ezer nézőt hozott. Másnap újra az Aktív gyűjtötte be a legtöbb nézőt, a teljes lakosságból ugyanis 1,93 millióan látták a magazint, a kereskedők szempontjából kedvesebb, 18-49 év közötti korcsoportban pedig az azonos csatornán futó Irigy Hónaljmirigy-show volt a legnépszerűbb, 962 ezer nézővel. Az ezzel egyidőben sugárzott, rendszerint a legnézettebb műsor, a Barátok közt például 1,45 millió nézővel „megelégedett”. Jobban sikerült a keddi nap a TV2 napi sorozatának is, a kórházas szappanopera 1,28 millió nézőjével felülmúlta az 1,17 millió nézőt hozó Fókuszt. A napi műsorok között egész jó pozíciót ért el a köztévé is, az Önök kérték című kívánságműsort 1,25 millióan látták, javarészt a 18-49-en kívül eső korosztályokból. Szerdán már nem lehetett versenyezni a Berényi családdal, az RTL sorozatát többen (1,41 millióan) látták, mint a nem sokkal előtte kezdődött Aktívot (1,22 millió néző), bár kevesebben, mint a magazint követő Columbo című krimisorozatot (1,72 millió néző). Az RTL-es Öröm az ilyen szülő című vígjáték a rendőrfelügyelőnél ugyan kevesebb embert vonzott (1 milliót), kicsivel többen látták azonban, mint a Csillagok útja című Megasztár-koncertfilmet.
Csütörtökön a Barátok közt nem talált legyőzőre és a legnézettebb napi program volt, másfél millióan látták a teljes lakosságból, míg a vele egyidőben a TV2-n sugárzott Bagi-Nacsa paródiashow, a Banánhéj ismétlésekből összeállított válogatását 994 ezren. Ezen a napon a Fókusz is 15 ezerrel több nézőt ültetett le a tévé elé, mint a Jóban-rosszban (utóbbit 1,04 millióan látták). A filmválasztás szintén az RTL Klubnak sikerült jobban, a Zsarulesen című hollywoodi mozi második része több embert érdekelt, mint a TV2-n Az angliai csata című film. Pénteken ugyancsak az RTL Klub rukkolt elő a nagyobb érdeklődést kiváltó műsorokkal, a Barátok közt és az Atomjárat című film jobban szerepelt, mint bármely más produkció aznap (1,35 és 1,22 millió nézőt hoztak). Velük egyidőben a TV2-n a Szenzációs recepciós ment, ezt 978 ezren látták. A Fókusz-Jóban-rosszban párharcot ezúttal is az előbbi nyerte, 886 ezren látták, szemben a sorozat 857 ezer nézőjével. Az Aktív ugyanakkor a TV2 legnézettebb napi műsoraként újfent rávert a vetélytárs csatornán sugárzott Egy rém rendes család című sorozatra (1,03 millió, illetve 780 ezer néző).
Szombaton délután fél hattól a TV2-é volt terep, este nyolcig minden program (Rex felügyelő, Tények, Magellán, Activity) nézettebb volt, mint a többi csatornán futó műsorok, az esti filmek közül azonban többen választották az RTL Klubon levetített Dennis a komisz ismét pimasz című vígjátékot (1,25 millióan látták). Vasárnap az előző napihoz hasonló sorozatot produkált a TV2, műsorai közül legnézettebb az Amerikába jöttem című amerikai vígjáték volt, 1,72 millió nézővel, de sokan látták a Naplót (1,4 millió), s a Tényeket (1,29 millió) is. Az RTL Klub számára a legtöbb nézőt vasárnap a Kolumbusz a felfedező hozta, ezt 1,11 millióan látták. Az MTV-n újra élő adással jelentkezett Friderikusz Sándor, A szólás szabadságát azonban 473 ezren látták.
Az év 26. hetében a csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy a TV2-re már többen kapcsolnak a teljes lakosság és a 18-49 éves felnőttek körében is (az emberek 27 illetve 28,7 százaléka választotta, szemben az RTL Klub 24,4; 27,2 százalékával, az M1 14,1; 9 százalékával és a Viasat3 4,1; 5,0 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva a TV2 szintén mindkét korcsoportban vezet: a teljes lakosság 30,5 százaléka, a 18-49-esek 33 százaléka választja esténként a csatornát, míg az RTL Klubot 27,9; 30,8 százalékuk, az M1-et 14,3; 8,3 százalékuk, a Viasat3-at pedig 4; 4,9 százalékuk.