2005. július. 13. 18:39 MTI Utolsó frissítés: 2005. július. 13. 19:13 Média

Magához tér a német nyomtatott sajtó

A német lapkiadók szövetsége szerint a 2004-es év a lapok, több mint másfélezer, együttes üzleti forgalmában 1 százalékos növekedést hozott. Ez az első fejlődés 2000 óta.

A rádióknak jobban megy
Az idei év nagyobb fejlődést sejtet, igaz, nem a lapoknál: a németországi hirdetési bevételek az első fél évben 3,6 százalékkal nőttek. A növekedés azonban elsősorban a rádióknak kedvezett, az ő hirdetési bevételük tavalyhoz képest ötödével nőtt.
A javulás a hirdetői piac némi megélénkülésének köszönhető. A hirdetési bevételek ugyanis egészében 1,3 százalékkal nőttek a lapoknál, háromévi folyamatos csökkenés trendjét fordítva meg. A lapok üzleti forgalmából tavaly 53 százalék volt a hirdetési pénzeké.

Az újságok hirdetési bevétele - a kiadói szövetség az április végi helyzetet ismeri még csak - mindössze 0,3 százalékos fejlődést mutat. A német médiaszektor nagyágyúja, az Axel Springer kiadó szerint meglehetősen óvatosan szabad csak fordulatról beszélni. A német újságok nyomott példányszáma ugyanis tavalyhoz képest 3,3 százalékkal csökkent.