A néhai basszusgitárosról popzenei egyetemet is elneveztek volna, de a beruházást azóta felfüggesztették.
Fogdosásról, kéretlen szexuális ajánlatokról, csókolgatásról és megalázó légkör megteremtéséről beszéltek a Kőbányai Zenei Stúdió egykori diákjai és munkatársai a Telexnek. A lapnak megszólalók szerint Póka Egon basszusgitáros – aki korábban a Hobo Blues Bandban is játszott – éveken keresztül zaklatta tanítványait, jellemzően 2010 és 2017 között.
Egyes beszámolók szerint Pókát a határozott tiltakozások sem tartották vissza, például volt olyan, hogy valaki jelezte, nem szeretné, hogy a zenész belecsókoljon a nyakába, ő azonban közölte, hogy „de, belecsókolok”. Számtalan olyan eset volt a cikk szerint, amikor Póka a 18-23 év közötti nők fenekét, lábait fogdosta vagy benyúlt a pólójuk alá, másnál pedig éveken keresztül utalgatott rá, hogy milyen módon közeledne hozzá szexuálisan. Rendszeresen hozta megalázó helyzetbe a fiatal zenészeket vizsgahelyzetben többek között azzal, hogy kirúzsozta őket, parókát húzott a fejükre vagy épp megszólt valakit, amiért nem magassarkút vett, „ha már ilyen jó lábai vannak”.
A 2017-es, Amerikából indult Me Too-mozgalom előtt néhány nappal az intézmény egyik tanára, Cseke Gábor a Facebookon tálalt ki arról, milyen zaklató légkör alakult ki a Kőbányai Zenei Stúdióban, de ennek érdemi eredménye még az egész világot érintő mozgalom ellenére sem lett, hiába esett erről szó a diákok és a tanárok között, senki nem állt ki nyilvánosan Csekén kívül. Sokak szerint ennek okai közé sorolják az intézmény jó hírnevének megtartását valamint azt, hogy a többség azt gondolta, nem hinnének nekik, különösen úgy, hogy Pókáról köztudott volt, jó politikai kapcsolatai vannak.
Több nyilatkozó is azt állítja, panaszaival megkeresték az intézményt fenntartó Magyar Zeneművészek és Táncművészek Szakszervezetének (MZTSZ) főtitkárát, Gyimesi Lászlót, de ez se vezetett eredményre. Bár 2017-ben a diákokkal kitöltettek egy kérdőívet arról, milyenek az iskolai tapasztalataik, az érintettek szerint ekkorra a többség már otthagyta a Zenei Stúdiót. A tantestület körében is végeztek hasonló felmérést, annak során azonban a cikk szerint csak keveseket kérdeztek meg, ráadásul csak férfiakat, az eredményekről pedig nem is tájékoztatták a tanárokat.
Az ügyben a Telex megkereste Gyimesi Lászlót, aki gyávának nevezett mindenkit, aki Póka halála után két évvel „állít vagy kérdez” dolgokat a zenész bántalmazó magatartásáról és tagadta, hogy „egy halovány szóbeli panaszon” kívül jelezték volna felé a problémát, azt azonban „inkább a vezető és beosztott közötti nézeteltérésnek” tekinti.
Nem sokkal a basszusgitáros halála után reppentek fel az első hírek arról, hogy kiemelt kormányzati beruházás keretében „emelt szintű könnyűzenei képzési központot” hoznának létre és neveznének el Pókáról, idén pedig már a Demeter Szilárd vezette Petőfi Zenei Tanács egyetemként alapította volna meg az intézményt. Jelenleg úgy tűnik, nem viseli majd oktatási intézmény a zaklatással vádolt Póka nevét, júniusban ugyanis megírtuk, Lázár János minisztériuma elkaszálta a Póka Egon Művészeti Akadémia ötletét.