A fotórealizmus egyik megteremtője, a modern magyar művészet egyik legfontosabb alakja volt. Franciaországban hunyt el.
Július 5-én, a franciaországi Bry-sur-Marne-ban hunyt el Méhes László festőművész – értesült a 24.hu a művész családját ismerő forrásból. Azóta a budapesti Neon Galéria is megosztotta a halálhírt.
Log into Facebook
Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.
Méhes László még főiskolai tanulmányai alatt alakította ki a szürrealizmus és a naturalizmus sajátos keverékéből táplálkozó egyedi stílusát, és csatlakozott a Csernus Tibor nevével fémjelzett úgynevezett szürnaturalista csoportosuláshoz – olvasható a Magyar Nemzeti Galéria oldalán. A hatvanas évek végén részt vett az Iparterv kiállításokon, ezek egyikén mutatkozott be a a Hétköznap (1969) című munkájával, melyet a magyar fotórealista festészet egyik első megjelenéseként tartanak számon. A fotók alapján készült, hiperrealista képei közül a Langyosvíz-sorozata talán a leghíresebb, itt egy gyógyfürdőben, szakszervezeti üdülésen részt vett emberek összeállt csoportjáról készült fényképek alapján dolgozott Méhes.
A sorozatot 1973-ban a párizsi Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris (MAM/ARC) kiállításán be is mutatták, rá hat évre a festő Franciaországba emigrált.
Munkásságának ikonikus darabjaivá váltak azok a 70-es évek második felében készült, drapériás női akt-torzók, amelyeket formáról készített negatív alapján alkotott meg.
Méhes László állandóan kísérletezett az anyagokkal, technikákkal, felületkezelési eljárásokkal, művészetében központi kérdés volt a realizmus, a modell és kép, tárgy és lenyomat, jelölt és jelölő viszonyrendszerét vizsgáló konceptuális festészeti gondolkodásmód – fogalmazta meg róla Márkus Eszter a Neon Galéria oldalán.