Kreatív, testet-szellemet megmozgató tanítási rendet dolgozott ki otthon maradt gyerekének egyik olvasónk.
Képzeljük el, hogy a Dunakanyar egyik eldugott falujában lakunk, fent a hegyoldalon. Leggyakrabban beköszönő szomszédjaink – kerítés híján – a közeli erdőben élő szarvasok. A legközelebbi ház több száz méterre van tőlünk. Tiszta a levegő és csiripelnek a madarak. Amióta egy hete nem ingázunk Budapestre, azóta el sem kell hagynunk lakóhelyünket. Teljes a család, az egyetemi oktató és kutató szülők mellett már az általános iskolás gyerek is otthon van és tanul.
Egyik olvasónk mindennapjairól szólnak a fenti sorok. Aki, lakóhelyének környezeti adottságait kihasználva, egyéni tanrendet dolgozott ki gyerekének. Az alábbi órarendben szereplő órák – ha nem esik – a Duna-part elhagyatottabb részein és a házat körbe ölelő erdőben vannak megtartva.
A tantárgyaknak nem csak az elnevezése érdekes, hanem izgalmas foglalkozásokat is takarnak. A ma reggeli angol nyomvadászat során például a kislány térképrészleteket keresgélt a hegyen angol instrukciók alapján. Mire a térkép segítségével eljutott a kincshez, addigra úgy megtanult harminc angol szót, hogy észre sem vette – árulta el az édesanyja.
A járvány megfékezésére tett intézkedések között számos országban döntöttek arról is, hogy bezárják két hétre vagy nem meghatározott időre az óvodákat, iskolákat, egyetemeket. Végül Magyarország kormánya is követte ezt a példát. Korábban már összefoglaltuk, hogy az iskolabezárás milyen valódi oktatási reformot indíthatna el.