Az ír című filmjét 17 millióan látták öt nap alatt a Netflixen Amerikában.
Martin Scorsese Az ír című maffiaeposzát öt nap alatt 17 millióan látták Amerikában a Netflixen a televíziós nézettséget mérő Nielsen közvélemény-kutató pénteki jelentése szerint. (Kritikánkat a filmről itt olvashatja.)
A 160 millió dollárból forgatott több mint háromórás produkciót az idei Oscar-szezon nagy díjesélyeseként emlegetik. Akár a legjobb film Oscarját is elnyerheti, ami ebben a kategóriában a Netflix első díja lenne.
A Nielsen adatai szerint a Netflixen tavaly bemutatott Madarak a dobozban című thrillert Sandra Bullockkal a főszerepben az első hét napon csaknem 26 millió amerikai néző látta. A streamingszolgáltató szerint 2018 decemberében, forgalmazásának első hét napján világszerte 45 millió előfizető nézte meg a filmet.
A Nielsen becslése az amerikai nézőkre vonatkozott, és csak azokra, akik tévéjükön látták a filmet, azokat nem kalkulálták be, akik számítógépen vagy mobileszközön nézték a produkciót. A Netflix nem közöl rendszeresen nézettségi adatokat, és a Nielsen becslését sem kommentálta Az ír nézettségével kapcsolatban.
A Robert De Niro és Al Pacino főszereplésével forgatott film az idei díjszezonban már több kritikusi testület díjait elnyerte annak ellenére, hogy novemberben csak rövid ideig forgalmazták független amerikai mozikban.
A Netflix nem tette közzé, hogy a filmet a 26 napig tartó mozis forgalmazás alatt hány néző látta.
A film, rendezője, Martin Scorsese és vezető színészei minden bizonnyal esélyesek a Golden Globe-díjra, amelynek jelöltjeit hétfőn hirdetik ki Los Angelesben. Az Oscar-jelöléseket január 13-án hozzák nyilvánosságra.