A Louvre látogatórekordot döntött, és a múzeum szerint ez részben Beyoncé és Jay-Z közös videoklipjének köszönhető.
A párizsi Louvre csütörtökön árulta el, hogy 2018-ban ismét rekordot döntött a múzeum: soha nem volt még annyi látogatója, mint tavaly összesen. 10,2 millió ember volt kíváncsi a Louvre-ban őrzött műkincsekre, ez 25 százalékkal magasabb látogatószámot jelent a 2017-es évhez képest, és félmillióval több látogatót az eddig rekordtartónak számító 2012-höz viszonyítva. Nem mellesleg soha nem keresett fel még ennyi ember ennyi idő alatt egyetlen múzeumot sem a világon.
A múzeum által kiadott sajtóközlemény szerint a látogatói csúcs megdöntése több tényezőnek is köszönhető, például hatalmas sikere volt tavaly a Delacroix (1798–1863) című kiállításnak, amely önmagában is rekordszámú embert vonzott a Louvre falai közé. Az sem elhanyagolható szempont, hogy 2018-ban - a terrortámadásoktól való félelmek csillapodása következtében - több turista járt Párizsban, mint két évvel ezelőtt. Mindezek mellett - hangsúlyozza a közlemény - egy videoklip megjelenése is közrejátszott a világ leglátogatottabb múzeumának népszerűsítésében.
Beyoncé és Jay-Z Apes**t című közös száma tavaly júniusban jött ki, a klipje pedig egészében az éjszakai Louvre-ban játszódik. A video a múzeum legnagyobb értékű alkotásait mutatja meg, úgy mint Leonardo da Vinci Mona Lisáját, Théodore Géricault a Medúza tutaja című festményét vagy Jacques-Louis David Madame Récamier portréját.
A Louvre szerint "nincs kétség afelől, hogy a videó azonnali terjedése, az, hogy mémek és GIF-ek születtek belőle a közösségi médiában" segített bevonzani a fiatalokat az intézménybe. Még egy olyan tárlatvezetést is programra tűztek, amely az Apes**tben látható helyszíneken, múzeumtermeken vezet végig. 2018-ban a Louvre látogatóinak több mint a fele 30 év alatti volt, és körülbelül az egyötöde még nem töltötte be a 18-at.
Még több kultúra a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: