Egy kis empátia, közös munka és egy kevés jól behűtött sör sokat segíthet, hogy megértsék egymást azok, akik homlokegyenest eltérően látják a világot - üzeni a Heineken friss és eléggé hatásosra sikerült filmjével. A Pepsi közelmúltbeli, hasonló kérdéseket taglaló reklámjában a politikai tudatosság csak divatos díszlet, megmarad a külsőségek szintjén.
A Heineken-filmben kísérletnek vetnek alá egy-egy politikailag tudatos, állítólag nem beavatott szereplőt: egy feministát egy férfiuralom-hívővel zárnak össze egy raktárban, egy transzneműt egy transzfóbiással, egy klímatagadót egy zöld aktivistával.
Alkalmuk van kissé megismerni egymást, közben szerelniük kell, nem tudják, pontosan mit. Miután összeraknak egy bárt két székkel, levetített videóklipből értesülnek arról, hogy új ismerősük gyűlöli mindazt, amit képviselnek. Utána dönthetnek, hogy megisszák-e mégis azt a sört.
Az üzenetét szinte hidegrázósan hatásosan közvetítő reklámot az Agency Publicis London készítette - írja a Good.is. (A fimhez angoltudás szükséges!)
Worlds Apart, tehát kb. Elválasztott világok a címe a Pepsi néhány héttel korábbi kísérletének, amelynek látszólag szintén a politikailag tudatos nemzedék lenne a célcsoportja. A tudatosságuk azonban éppen az, amire a legkevésbé reflektál a film, megmaradva a nemzedékről szóló közhelyek szintjén.