Marc Riboud a hatvanas évek diáklázadásairól készült fotóival vált világhírűvé. 93 éves volt.
Meghalt 93 éves korában Marc Riboud világhírű francia fényképész, "a riportfotózás atyja". A fotós - akinek leghíresebb, 1967-es képe valószínűleg az, amelyen egy lány áll virággal a kezében, szemben vele katonák sorfala - hosszú betegség után hunyt el kedden.
Riboud 1923. június 24-én született Lyonban. Első képeit tinédzser korában, édesapja Kodak fényképezőgépével készítette. Saját bevallása szerint visszahúzódó személyiség volt, így fiatal korában gyakran "menekült" zajos családja és hat testvére elől az egyedüllétbe, a fotózásba.
A második világháború idején a francia ellenállás tagjaként harcolt - ez nem csak a függetlenség és a kalandok iránti vágyat ébresztette fel benne, de hasznos tapasztalatokkal vértezte fel későbbi ázsiai, közel-keleti, afrikai és európai utazásaihoz is.
A függetlenség jelentőségét hangsúlyozva Riboud felidézte, hogy amikor a Magnum fotóügynökség tagja volt, egyszer visszautasított egy rendkívül fontos National Geographic-felkérést, mert túl merevnek és professzionálisnak tartotta őket.
"A Magnumnál teljesen bolondnak néztek" - mondta egyszer Riboud, aki 1953-tól csaknem három évtizeden keresztül volt a Henri Cartier-Bresson és Robert Capa alapította ügynökség tagja.
Riboud meggyőződése szerint egy fotós számára az ösztön és a fotográfiára való fogékonyság kulcsfontosságú. Mint mondja, amikor elkezdett felvételeket készíteni, fogalma sem volt a technikákról.
Riboud dolgozott Londonban, ahová Robert Capa küldte "lányokkal ismerkedni és angolul tanulni", valamint Indiában és Kínában, ahol 1955 és 1957 között utazgatott. Tudósított Észak- és Dél-Vietnamból a háború idején 1968-ban és 1969-ben, a Szovjetunióból 1960-ban és Algéria függetlenségi küzdelméről.
Mindig megpróbálta a történet mindkét oldalát megmutatni és sosem volt szenzációhajhász. Úgy gondolta, ha keres valamit, biztos elmegy mellette, ehelyett mindig az ösztöneit követte.
1974 és 1976 között a Magnum elnöke volt, az ügynökségtől 1979-ben távozott, mert "nem szerette a dicsőséghajhászást, ami ott kialakult" - vallotta be egy alkalommal.
Képeit sok világhírű magazin - többek között a Life, a Paris-Match és a Stern - tette közzé. Számos elismeréssel tüntették ki, művei a világ legnevesebb múzeumai állították ki.