Kult hvg.hu 2016. április. 18. 15:24

Még egy díjat kaptak az újszászi vasútvonal felújított állomásai – fotók

A Műemlékek és Történeti Együttesek Nemzetközi Tanácsa (ICOMOS) magyarországi szervezetének idei díját az újszászi vasútvonalon felújított állomások kapták. 2014-ben a vasútépítészet Oscar-díjaként emlegetett Brunel Díjjal tüntették ki ugyanezt a munkát. ICOMOS-díjat harmadjára kapott a MÁV – közölték hétfőn.

Először 2008-ban a szegedi vasútállomás felvételi épületének modernizálása, másodszor 2012-ben a gödöllői Királyi Váró műemléki rekonstrukciója érdemelte ki a Műemlékek és Történeti Együttesek Nemzetközi Tanácsa (ICOMOS) magyarországi szervezetének díját. A 2016-os oklevelet a Nemzetközi Műemléki Világnap alkalmából hétfőn vehette át Békési László, a MÁV Ingatlan Üzemeltetési és Fejlesztési Főosztályának vezetője az ICOMOS Magyar Nemzeti Bizottságtól.

A Budapest–Újszász vasútvonal jellegzetes, szinte azonos típusú épületeit az eredeti tervek, fotók felhasználásával újították fel úgy, hogy korszerű szerkezetet, energiatakarékos világítást, vandálbiztos és víztakarékos mosdókat, padlófűtést kaptak. Az akadálymentesítést is elvégezték.

Újszász
MÁV

Összesen tíz állomáson, illetve megállóhelyen, így Maglódon, Mendén, Sülysápon, Szőlősnyaralón, Tápiószecsőn, Nagykátán, Farmoson, Tápiószelén, Tápiógyörgyén és Újszászon a meglévő épületeket újította fel a MÁV 2011-2012-ben. Mendén a tervek szerint májusban adják át az állomást. Rákoskerten, Pusztaszentistvánon, Tápiószentmártonon és Zagyvarékason modern esőbeállókat alakítottak ki.

Maglód
MÁV

Két forgalmas megállóhelyen, Maglódi nyaralón és Szentmártonkátán a régi épületeket teljesen lebontották, és új, de a régiekhez méltó megállóhelyi épületeket húztak fel – írják a MÁV közleményében. Rákoshegyen és Ecseren a meglévő épületeket „emelt minőségben karbantartották” – fogalmaztak.

Az új épületek és esőbeállók „típustervek” szerint készültek: azonos kialakításuk és a felhasznált burkolóanyagok, berendezések, lámpatestek egységes építészeti arculatot biztosítanak. Az esőbeállókat úgy alakították ki, hogy azokhoz később jegykiadó automatákat is telepíteni tudjanak.

A Budapest–Újszász–(Szolnok) vasútvonalat 1882. március 12-én adták át, ezzel biztosítva saját vonalon a vasúti kapcsolatot Brassóig.

hvg360 Arató László (EUrologus) 2024. december. 02. 09:36

Sok jóra nem számíthat a magyar kormány az új Európai Bizottságtól

A régi lendülettel veszi elő a magyar ügyeket a decemberben hivatalba lépő testület A pénzbefagyasztásokkal kapcsolatos eljárások szigorodnak és bővülnek, nem lesz változás az EU migrációs, vagy zöldpolitikájában, és továbbra is napirenden marad a szerződésmódosítások ügye, amely többek között a vétójog eltörlését tartalmazza. Közben a kormány politikai súlya látványosan csökken.