Ugyanilyen mértékben növekedett a straming-szolgáltatás bevétele is az elmúlt tizenkét hónapban, adja hírül a New Musical Express.
A svéd digitális zenei platform 2014 májusában 40 millió aktív júzerrel rendelkezett, melyből 10 millió volt előfizető. Egy év alatt az első szám 75 millióra, míg a második 20 millióra emelkedett. A cég által kiadott sajtóközlemény szerint átlagban három percenként érkezik egy-egy előfizető.
A Spotify, a hír szerint 2008 óta összesen 3 milliárd dollár royaltyt fizetett ki az előadóknak, melyből 300 milliót csak az idei év első három hónapjában - ez természetesen összefügg a felhasználók/előfizetők számának növekedésével. A cég az elmúlt hónapokban egyébként komoly vitába keveredett a nagy lemezkiadókkal, főleg a Universal Music-kal. A kiadók szerint a Spotify ingyenes és fizetős változata között kicsi a különbség, így ez rontja a zeneipar és művészek bevételeinek esélyét a streaming és a fizetős letöltős piacon (hiszen, így a Spotify kritikusai, az ingyenes szolgáltatás olyan platformokról, mint az iTunes is átcsábít zenerajongókat). A Spotify szerint ezzel szemben kedvező konstrukciója az illegális letöltés terepeiről csábít át júzereket a legális zenehallgatás/vásárlás térfelére.
Zárójelben érdemes megjegyezni, hogy a cég azon a héten adta ki közleményét, mely héten az Apple bejelentette rivális zeneszolgáltatásának, az Apple Musicnak június 30-i elindítását (mely egyébként leszerződtette Zane Lowe-öt, a BBC Radio1 korábbi emblematikus műsorvezetőjét/rádiós dj-jét).
Az Apple bejelentésére egyébként a Spotify CEO-ja, Daniel Ek egy lakonikusan rövid Twitter-üzenettel reagált: "Oh ok". Az Apple Music egyébként havi 9.99 dollárba fog kerülni (ráadásul családi csomagot is kínál), s az előfizető felhasználók három ingyen hónapot kapnak elköteleződésükért cserébe.