Egyre népszerűbbek a „last minute” színházjegyek
Egyre szívesebben vesznek jegyet a színházlátogatók "utolsó pillanatban" az interneten: becslések szerint az online értékesített jegyek körülbelül hat százalékát tavaly már az előadás napján vásárolták meg.
A legtöbben aznap reggel és délelőtt, néhányan pedig az előadás előtt pár órával döntenek arról, hogy este színházba mennek - derül ki a "last minute" színházjegyek értékesítésével foglalkozó maesteszínház.hu online jegyiroda felméréséből.
Tavaly csaknem 30 ezer színházjegyet vásároltak az utolsó pillanatban a portálon keresztül a budapesti és a vidéki színházkedvelők, a jegyekhez átlagosan 1500 forintos áron juthattak hozzá.
A felmérésből kiderül, hogy a nézők nyolc százaléka délután, illetve az előadás előtt pár órával vásárolja meg az aznap estére szóló színházjegyet. A többség - 35 százalék - reggel vásárol, 29 százalék a délelőtt folyamán, de 11 százalék már közvetlenül az új jegyek éjféli megjelenése után lefoglalja jegyét.
A "last minute" jegyvásárlás elsősorban a fiatalabb korosztályok körében népszerű, akik eddig viszonylag keveset vagy egyáltalán nem jártak színházba, részben azért, mert nem tudják vagy akarják hetekre-hónapokra előre megtervezni esti programjukat - írják a közleményben.