A gyártó azt mondja, 300 ezer kilométerig nem kell hozzányúlni.
A Mercedes egy igen eredeti műszaki ötlet révén a fékeket közvetlenül az elektromotorba integrálná. Az új megoldás a hagyományos fékrendszerek számos problémáját orvosolná – írja az Motortrend oldal. Mivel egy zárt rendszerről van szó, a fékpor sem jutna többé a környezetbe. A rendszer teljes karbantartásmentességet ígér, amelyet a fejlesztők akár 300 ezer kilométeres futásteljesítményre vagy 15 éves élettartamra határoztak meg.
A rendszer amellett, hogy megakadályozza a szennyező fékpor környezetbe jutását, eleve jobban megfelel az elektromos járművek technikai igényeinek, mint a hagyományos fékrendszerek. Mivel az elektromos autók esetében a mindennapi fékezési folyamatok akár 98 százalékát is kiváltja a rekuperatív rendszer – amikor fékezésnél keletkező energiát visszatáplálják az akkumulátorba – ami viszont azt eredményezi, hogy a mechanikus fékeket alig használják az elektromos autók, emiatt a tárcsák elkezdenek rozsdásodni.
A prototípus esetében a Mercedes fejlesztői a tengelykapcsolók technikai elvét ültették át a fékekre. Az elektromos motor két oldalán van egy-egy féktárcsa, egy másik tárcsán pedig a fékbetétek. Amikor az elektromos motor hajtja a kereket a betéttárcsa is forog, miközben a féktárcsák álló helyzetben maradnak. Fékezéskor a hidraulika a betéttárcsát a féktárcsára szorítja, hasonlóan a hagyományos fékekhez.
Mivel rendszer zárt, szellőzés nélküli, a fékezés során keletkező hőt vízhűtéssel vezetik el. Példaként említik, mekkora energiát kell kezelnie a rendszernek, egy átlagos féknek vészhelyzetben akár 2,2 megawatt teljesítményt is el kell viselnie, ami megfelel egy 90 méter átmérőjű szélturbina termelési kapacitásának. A legtöbb esetben persze az említett a rekuperáció oldja meg a fékezést, ami 300 kW körüli teljesítményig dolgozik.
Az új fékrendszer a rugózatlan tömegeket is csökkenti akár 40 százalékkal, ami különösen a nagy méretű kerekeknél jelentős kényelmi javulást eredményezhet. Az aerodinamikai tulajdonságok szempontjából pedig a teljesen zárt felnik csökkentik a légáramlás turbulenciáját, így javítva az autó légellenállási együtthatóját. Ezáltal az elektromos járművek hatótávja is növelhető. A hagyományosan a kerekek külön fékezgetésével működő asszisztensrendszereket, mint az ABS (blokkolásgátló), az ESP (menetstabilizátor) működését is véléhetően ez a rendszer kezelné valahogyan.