Mobilos fotózás: giccs vagy forradalom?
Már az első, okostelefonnal készített játékfilmre is leadhatják voksukat az amerikai filmakadémia ítészei az idei Oscar-szavazáson.
Hamarosan kiderül, hogy profi fotósoknak kiírt nemzetközi pályázatok után már mozgófilmes megméretésen is megállják-e a helyüket a mobiltelefonnal készített alkotások. Az Olajbogyó című, Hooman Khalili független rendező által jegyzett film, amelyet december közepén mutattak be Los Angelesben, korántsem afféle bumfordi „házimozi”. A képeket ugyan kizárólag egy – történetesen Nokia N8-as – zsebkészülékkel rögzítették, de úgy, hogy a telefont egy professzionális filmes objektív mögé applikálták, és minden további munkafázis (a világosítástól a hangfelvételeken át az utómunkákig) hagyományos filmipari módon zajlott.
Forradalmasították a fényképezést, vagy csupán a giccs határát súroló divatot teremtettek az okostelefonok a hagyományos fotózási szokások gyökeres felforgatásával?
A kérdésre az e heti HVG cikke keresi a választ.