2011. október. 24. 10:29 MTI Utolsó frissítés: 2011. október. 24. 10:26 Kult

Zajos siker: tarol a horror Amerikában

A Parajelenségek 3. című horrorra ültek be legtöbben az észak-amerikai mozikba a hét végén.

Horrorfilm premierje még nem váltott ki ilyen zajos sikert az óceánon túl, mint Ariel Schulman és Henry Joost produkciója. A Parajelenségek harmadik része 54 millió dollár (11,5 milliárd forint) bevételre tett szert az Egyesült Államok és a Kanada mozijaiban péntektől vasárnapig. A film tulajdonképpen a korábbi epizódok előzményfilmje, két szereplő gyermekkorát idézi fel.

Halloweenhez közeledve az amerikai mozikban igazi szezonja van a horroroknak. A sorozat pár éve mindössze 15 ezer dollárból forgatott első része páratlanul sikeres lett. A Parajelenségeket forgalmazó Paramount illetékese, Don Harris szerint pedig egy jó horror már csak azért is sok nézőt vonz, mert a közönség végső soron azért jár a moziba, hogy együtt nevethessen és együtt féljen a többiekkel. "Az emberek szeretnek együtt sírni a sötétben, ahol senki sem látja őket" - mondta.

Az észak-amerikai kasszasikerlista múlt heti első helyezettjét, a Vasököl című akciófilmet a Parajelenségek 3. a második helyre szorította. A robotbokszolós produkció a hétvégén 11,3 millió dollárt (2,4 milliárd forintot) keresett, ezzel észak-amerikai összbevétele átlépte a 67 millió dollárt (14,3 milliárd forintot), világszerte pedig 153 millió dollárnál (32,6 milliárd forintnál) tart a jegyeladás.

A Footloose című zenés újrafilmre 10,85 millió dollárért (2,3 milliárd forintért) váltottak jegyet a nézők, A 3D-s A három testőr pedig 8,8 millió dolláros (1,9 milliárd forintos) bevétellel debütált Amerikában. 

A toplista ötödik helyére George Clooney The Ides of March című politikai drámája került 4,9 millió dollárral (egymilliárd forinttal).

hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.