Melyik énekesnő adott el egyetlen kislemezéből közel 13 milliót egy év alatt, maga mögé utasítva ezzel a Beatlest? A feltörekvő, 23 éves Rihanna vajon hány listavezető kislemezt hozott ki hat év alatt? Érdekességek a popzene történetéből.
Néhány, popzenei berkekben köztudott, rajongók által kevésbé ismert adatot gyűjtött össze internetes oldalán a BuzzFeed. Eszerint az 1995-ben alakult, 2004-ben feloszlott (majd 2009-ben újra megalakult) amerikai hard rock banda, a Creed több lemezt adott el az Egyesült Államokban, mint az 1970-ben, 27 éves korában elhunyt legendás énekes-gitáros, Jimi Hendrix.
Az amerikai rockbandának, a szeptemberben feloszlott R.E.M.-nek, a 20 albumot és 50 kislemezt vagy EP-t (extended pay, a kislemeznél hosszabb) kiadó Depeche Mode-nak soha nem volt number one kislemeze, míg a 23 éves, Grammy-díjas barbadosi énekesnőnek, Rihannának eddig tíz kislemeze lett listavezető, ezekből több mint 60 millió példány fogyott világszerte.
Megdöbbentő, hogy a 24 éves énekesnő, Ke$ha TiK ToK című kislemezéből több fogyott, mint a Beatles bármelyik kislemezéből: 2010-ben ez lett a legkelendőbb single, közel 13 millió darabot adtak el belőle. Ausztráliában és az Egyesült Államokban ötszörös, Kanadában hétszeres platinalemez lett, csak Amerikában közel 7 millió példány fogyott el. A YouTube videómegosztón eddig több mint 72 millió letöltésnál jár.
Első hallásra hihetetlen, hogy Barbra Streisand Oscar-díjas színésznő, énekesnő több lemezt adott el pályafutása során (több mint 140 millió darabot), mint a Pearl Jam, Johnny Cash és Tom Petty rockzenész együtt. Streisand, aki jövőre ünnepli 70. születésnapját, összesen 33 stúdióalbumot és 117 kislemezt énekelt fel, az egyéb zenei kiadványokról (koncertfelvételek, összeállítások VHS-en, DVD-n és Blu-rayen) már nem is beszélve. Az énekesnőnek Amerikában és Kanadában 5 kislemeze lett listavezető.
Érdekes, hogy a Black Eyed Peas 2009-es kislemeze, az I Gotta Feeling népszerűbb, mint bármelyik Elvis Presley-dal. 2009 végéig 4 500 000 darabot adtak el a single-ből, ezzel a legkelendőbb digitális formában megvásárolható sláger lett. 2011 augusztusáig 7,4 millióan fizettek érte, 25 nemzetközi slágerlistára kúszott fel. A YouTube-on közel 99 millió letöltésnél jár a számhoz készült videóklip.