Az év első két hónapjában pedig együtt több mint 42 százalékkal kevesebbet értékesítettek az európai piacon Elon Musk járgányaiból, mint egy évvel korábban.
Az elmúlt két hónapban erőteljesen csökkentek a Tesla elektromos járműeladásai az európai piacon (beleértve az EU-t, az EFTÁ-t és az Egyesült Királyságot).
Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA kedden arról számolt be, hogy az Elon Musk vezette cég februárban 16 ezer 888 új BEV-autót értékesített, 40,1 százalékkal kevesebbet a tavaly februári 28 ezer 182-nél, írja az MTI.
Az idei első két hónapban 42,6 százalékkal, 26 ezer 619-re zuhantak a Tesla-eladások az egy évvel korábbi 46 ezer 343-ról, miközben a kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) eladása összességében 31,4 százalékkal nőtt éves összevetésben Európában.
Februárban a teljes európai autópiac 1,8 százaléka, a BEV-autók piacának pedig a 10,3 százaléka volt a Tesláé, ami jelentős visszaesés az egy évvel korábbi 2,8, illetve 21,6 százalékhoz képest.
A Tesla mostani vesszőfutásában nagy szerepet játszik a Donald Trump amerikai elnök egyik legfőbb tanácsadójává előlépett Musk sokakat kiakasztó viselkedése, köztük az emlékezetes karlendítésével, és az általa a kormányzati hatékonysági minisztérium élén meghozott intézkedések. A vele nem szimpatizálók akcióiról itt írtunk:
A Tesla bukásán közel 6 ezer milliárd forintot kerestek a shortolók, közben Musk-ellenes hackerek közzétették az amerikai Tesla-tulajok nevét és címét, a Cybertruckokat pedig vissza kellett hívni, mert széteshet a karosszériájuk. De Musknak a legnagyobb csapást talán az jelentené, legalábbis Tesla-szinten, ha brandje a céges autók között is bukna, márpedig most sok vállalati flottamenedzser tervezi, hogy ejti a céget. Musk újabb tervei szerint öt másodperc alatt elkészülő autókkal és humanoid droidokkal mentené hírnevét és cégeit.