Vállalkozás HVG 2024. december. 10. 14:49

Olyat húzott a Lidl a dubaj csokival, ami utoljára az árstopok idején volt elterjedt

Nem mérik olcsón, de bő kézzel sem.

Új szintre emelték az idei karácsonyi szezon kiskereskedelmi slágerét, a dubai csokit, miután a Lidl mennyiségi korlátozást vezetett be a pisztáciás édességre. Pedig még drágábban is adják, mint amennyiért a rivális Aldi árulja az édességet.

A Lidlben kilogrammonként kis híján 25 ezer forintba kerülő édességből (egy száz grammos szelet ára 2499 forint az aktuális akciós újság tanúsága szerint)

vevőnként legfeljebb 2 darab vásárolható. 

Az Aldi is kínál hasonló terméket, náluk viszont nincs mennyiségi korlátozás a kilogrammonként 16 655 forintba (egy 90 grammos szelet 1499 forint) kerülő csemegéért.

Mennyiségi korlátozásokat utoljára az árstopok idején vezettek be a kiskereskedelmi láncok, ki ne emlékezne, hogy két éve pont karácsonyi időszakban kormányzati nyomásra mesterségesen alacsony áron kínált termékekből – tejből, csirke far-hátból, lisztből, étolajból, kristálycukorból, sertéscombból, tojásból – szinte minden üzletben csak bizonyos mennyiséget lehetett vásárolni.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.