Az amerikai repülőgépgyártó összességében azért még nagyon messze van a tavalyi eredményeitől is.
A termékeivel kapcsolatos biztonsági aggályok ellenére a Boeing júliusban több új repülőgépre kapott megrendelést, mint az Airbus. Ennek ellenére az amerikai cég még mindig sokkal gyengébb számokat hoz az évben, mint európai riválisa – írja a CNN.
A Boeing jelentése szerint az elmúlt hónapban 72 új repülőt rendeltek tőlük, míg az Airbustól csak 59-et. Ezek többsége lízingcégektől érkezett, nem túl jó hírű 737 MAX-okra vonatkozott. A legtöbbet a farnborough-i légiparádéhoz kapcsolódóan adták le, amelyen rendszerint nagy számú eladás helyszíne.
A már korábban is több súlyos légi katasztrófában érintett Boeing eladásai azután zuhantak be, hogy január 5-én az Alaska Airlines egyik gépének törzséből repülés közben kiesett egy, a vészkijárat helyére illesztett elem. A pilóták sikeresen landoltak, az incidens halálos áldozatot nem követelt, súlyos sérülés sem történt, de újabb kérdéseket vetett fel a vállalat termékeinek minőségével és biztonságával kapcsolatban.
A júliusiakkal együtt a Boeinghez ebben az évben összesen 228 kereskedelmi repülőgépre érkezett merendelés, de a visszamondások nyomán ebből csak 186 maradt. Tavaly július végéig összesen 579 gépet rendeltek a vállalattól. Az Airbus idén ugyanaddig az időpontig bruttó 386, nettó 367 megrendelést jelentett be.
Ugyancsak kedden jelentette be a Boeing, hogy 43 repülőgépet szállított le júliusban, éppen annyit, amennyit a tavalyi év hetedik hónapjában. A szállításaik összességében azonban 29 százalékos lemaradásban vannak 2023-hoz képest: most 218-nál, akkor 400-nál álltak.
A szállítások azért nagyon fontosak a vállalat számára, amelynek célja, hogy 2019 után újra nyereséges legyen, mert addig nem fizetnek a megrendelőik, amíg át nem adják nekik a gépeket.
2019 óta a 33 milliárd dollárt vesztett a Boeing; az összeg jól mutatja, milyen messze került azoktól az időktől, amikor a neve egyet jelentett az amerikai minőséggel – állapította meg a CNN.