Vállalkozás hvg.hu 2024. június. 20. 19:07

Parragh László és Guller Zoltán is bekerült a Budapest Airport új vezetői közé

Kiderült, kik kerülhetnek az újonnan megvásárolt Budapest Airport Zrt. igazgatóságának és felügyelőbizottságának tagjai közé. Parragh László és Guller Zoltán is bekerül az igazgatóságba, rájuk bízták a magyar adófizetők egyik legnagyobb befektetését.

Június 6-án jelentette be a Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter, hogy 80 százalékos részvénycsomagot szerzett a Budapest Airport Zrt.-ben a magyar állam, és 20 százalékos pakettet vett a társul választott francia Vinci Airports. Az utóbbi több mint 70 repülőteret üzemeltet 14 országban, ezentúl pedig a ferihegyi légibázist is. A vételár 3,1 milliárd euró, de ennyivel nem úsztuk meg, még a korábbi tulajdonosok 1,44 milliárd eurós hiteltartozását is átvállalta a köz nevében a kormány befektetőcége – ez együtt forintba átszámítva 1415 milliárd. Eközben pedig csak remélni lehet, hogy a NER-vállalkozók benyomulása nem megy majd a minőség rovására.

Nagy Márton biztosra fogad a ferihegyi reptérrel

Évi 20 millió utas elérését tűzte ki célul a kormány a Budapest Airport megvásárlásával, de ehhez nem nagyon kell tenni semmit, a természetes piacbővülés miatt csak idő kérdése. Az sem kérdéses: a reptérvásárlás hosszú távon jó üzlet lehet az államnak. Azt viszont csak remélni lehet, hogy a NER-vállalkozók benyomulása nem megy majd a minőség rovására.

A bejelentéssel szinte egy időben Budapest Airport teljes igazgatósága és felügyelőbizottsága lemondott, a testületek új összeállításáról pedig megszületett a döntés alapítói határozat formájában. Az állami nagybevásárlást a Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt. intézte, és a 24.hu információi szerint igazgatóságba is delegált tagokat:

  • Lóga Máté lesz az igazgatóság elnöke – aki a nemzetgazdasági minisztérium gazdaságfejlesztésért és nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért felelős államtitkára.
  • Antal Ferenc – a nemzetgazdasági minisztérium stratégiai tranzakciókért felelős helyettes államtitkára, aki korábban megjárta a legnagyobb tanácsadó cégeket, dolgozott a KPMG-nél, az EY és a Deloitte kötelékében is.
  • Parragh László – a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, aki egész kis cégbirodalmat épített az iparkamara köré, és olyan fontos pozícióra is érdemesnek találták, mint a Mol Nyrt. igazgatósági tagsága.
  • Guller Zoltán – a Magyar Turizmus Ügynökség Zrt. igazgatósági elnöke egy ideje már nemcsak a turizmusban oszthatja a milliárdokat a NER-holdudvar vállalkozásainak, hanem az informatikában is kulcspozíciót tölt be, a Digitális Magyarország Ügynökség Zrt. vezérigazgatója. Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter Gullert egy időre miniszteri biztossá is kinevezte, és a Rogán-bizalmasokkal tűzdelt Vodafone Magyarország Zrt. igazgatóságába is bekerült – írta róla a 24.hu.

A Vinci Airports egy tagot delegált az igazgatóságba: Emmanuel Robert Menanteau a Vinci honlapja alapján hosszú ideje a légiiparban tevékenykedő szakember, a csoporton belüli munkamegosztásban az Egyesült Államok, Észak- és Kelet-Európa, valamint Délkelet-Ázsia területért felelős igazgató.

A felügyelőbizottságba a franciák delegáltja Rémi Guy Ferdinand Maumon-Falcon de Longevialle, aki 2018 óta a Vinci Airports pénzügyi igazgatója, korábban, a közel-keleti és közép-ázsiai régió projektigazgatójaként több repülőtér-felvásárlási projektet irányított.

Az állam képviselői a felügyelőbizottságban Torzsa Andrea, a Corvinus Zrt. vezérigazgatója, Túri Anikó a nemzetgazdasági minisztérium közigazgatási államtitkára és Szabó-Szombati Tibor ügyvéd.

Az NGM szerint 2019-et kell nézni, és máris príma üzlet a Budapest Airport visszavásárlása

A pandémiás évek torzított képet mutatnak, ha a 2019-es és 2024-es üzleti évek eredményeit nézzük, a reptér ára kedvező, de mindenképpen piaci.

Itthon Martini Noémi 2024. december. 28. 10:00

„Nincs még egy ország, ahol különbséget tesznek menekült és menekült között” – hogyan élnek az állami támogatástól elesett kárpátaljai menekültek?

Augusztus vége óta nem jár állami lakhatási támogatás több ezer kárpátaljai menekültnek. Vannak, akik alkalmi munkából ki tudják termelni a lakbért, másoknak a Máltai Szeretetszolgálat továbbra is finanszírozza a lakhatást, de rengetegen tűnnek el nyomtalanul a rendszerből, és olyanokról is hallani, akik arra kényszerültek, hogy visszatérjenek Kárpátaljára. Az utóbbi négy hónapban több érintett családdal és szállásadóval maradtunk kapcsolatban, hogy megtudjuk, hogyan élnek túl. Három helyszín, három különböző sors.