A reptéren számos vállalkozás nyújt számtalan szolgáltatást – köztük már most szép számmal akadnak NER-közeli szereplők, számuk az állami bevásárlás után tovább nőhet.
„Leegyszerűsítve az a kérdés, mi élvez majd elsőbbséget: a profi üzemeltető szakmai érvei és józan üzleti érdekei, vagy a NER-oligarchák felé nyitott újabb pénzszivattyú” – fogalmazott egy szakértő a HVG-nek a Budapest Airport többségi tulajdonrészének állami felvásárlásáról.
A földi kiszolgálásban, a biztonsági rendszerek működtetésében vagy az ingatlanüzemeltetésben természetesen korábban is részt vettek potens magyar üzletemberek, például a néhai Demján Sándor érdekeltségei, de az elmúlt hónapokban Orbán Viktor kormányfő kedvencei új lendülettel vetették bele magukat a reptéri lehetőségek kiaknázásába.
A csomagszállítással, takarítással és vagyonvédelmi szolgáltatásokkal foglalkozó Airport Service Budapest Zrt. már 2018 óta a B+N Referencia Zrt. birtokában van, amely a Rogán Antal miniszter és Tombor András milliárdos környezetébe tartozó Kis-Szölgyémi Ferenc vállalata.
A nyáron először hozzá társult be Pintér Sándor belügyminiszter korábbi cége, a Civil Biztonsági Zrt., valamint az immár Mészáros Lőrinchez tartozó Valton- Sec,
de utóbbiak hamarosan úgy döntöttek, inkább önálló céget alapítanak. És mennyire megérte! Az újonnan létrehozott AS-SEC Biztonsági Szolgálat Kft. december 22-én már szinte kizárólagos adatkezelője lett azoknak a testkamerás felvételeknek, amelyeket a repülőtéren rögzítenek.
A környező logisztikai és kiszolgálólétesítményekben is ott vannak már a nemzeti együttműködés ismert szereplői: a repülőgépeket szervizelő, állami Aeroplex, a Magyar Posta vagy a Wáberer György tulajdonában lévő Mahart Container Center. A vállalkozások száma szinte korlátlanul bővíthető.
A cikk teljes terjedelmében ez eheti HVG hetilap Fókuszban rovatában, illetve online a hvg360-on olvasható.