Az eddigi 3 órás utat most busszal 8 óra alatt lehet megtenni.
Január 8-tól kezdődően évekre leállították a vasúti forgalmat Kolozsvár és Nagyvárad között a pálya korszerűsítése miatt.
A román állami vasúttársaság (CFR) már december 10-én leállította a szerelvényeit a vonalon, a Budapestet a székelyföldi városokkal összekötő nemzetközi vonatokat pedig átirányította a biharkeresztesi határátkelőtől a nyírábrányihoz.
Vasárnapig két magán vasúttársaság, az Interregional Calatori és a Transferoviar Calatori még üzemeltetett járatokat Nagyvárad és Kolozsvár között, hétfőtől azonban teljesen lezárták a Kolozs megyei Egeres és Kissebes közti pályaszakaszt.
Az Interrgional Calatori jelenleg napi két vonatpótló buszjáratot indított Nagyvárad és Kolozsvár között. A cég nagy kerülővel üzemeltet egy közvetlen járatot is a két város között, Margittán, Zilahon és Désen keresztül, melynek a menetideje 8 óra. A Nagyvárad–Kolozsvár vasúti pályán az átlagos menetidő 3 óra volt.
A bukaresti kormány az uniós finanszírozású országos helyreállítási terv keretében szeretné korszerűsíteni és villamosítani a Kolozsvár és a román–magyar határ közötti több mint 166 kilométer hosszú vasúti pályát úgy, hogy azon óránként 160 kilométeres sebességgel haladhassanak a szerelvények. A beruházás becsült értéke 9,36 milliárd lej (711,26 milliárd forint).