Vállalkozás hvg.hu 2023. november. 21. 11:24

Megállapodott a CATL és a Stellantis, kínai akkuk mehetnek a Jeepekbe, Fiatokba és Peugeot-kba is

A két cég közös közleményben tudatta, hogy a jövőben szorosabbra fűzik kapcsolataikat.

Előzetes megállapodást írt alá a Stellantis autógyártó konszern és a CATL kínai akkugyár az európai elektromos járműgyártásához szükséges akkumulátorcellák és modulok szállításáról – jelentette be közös közleményében a két vállalat. A megállapodás szerint a CATL lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorokat fog szállítani a francia–olasz autógyártónak, amely többek között a Jeep, a Peugeot, a Fiat és az Alfa Romeo márkák tulajdonosa.

A dokumentum szerint arról is tárgyalnak, hogy létrehozzanak-e egy új, közös céget, melynek célja az lenne, hogy könnyítse az autógyártók elektromos járművekre való átállását – számolt be a Reuters.

A közleményből ugyanakkor nagyon hiányoznak a pénzügyi adatok, arról ugyanis semmi említést nem tett egyik fél sem.

A CATL Debrecenben épít akkugyárat, ahol a terv most az, hogy jövőre indulna a tesztüzem, 2025-ben pedig már élesben gyártanák az elektromos autók akkumulátoraihoz szükséges cellákat. Azt ugyanakkor nem tudni, hogy a mostani üzletben lesz-e szerepe a debreceni gyárnak, hiszen az az előzetes hírek szerint kifejezetten a Mercedesnek fog akkumulátorokat gyártani.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.