Először került a mérföldkőnek számító 100 dollár/kilowattóra alá az autóakkumulátorok ára
Kínában már közel az árparitás a hagyományos autókkal.
Kínában már közel az árparitás a hagyományos autókkal.
A jegybank szerint sokkal gyorsabban megtérült volna, és jobban modernizálta volna a magyar gazdaságot, ha az akkuiparba tolt ezermilliárdok akár csak töredékét a hatékonyabb termelési módok és ágazatok kapták volna.
Az Európai Unióban felmerült a lehetősége annak, hogy kényszerítenék a kínai cégeket: uniós támogatásokért cserébe adjanak át technológiát az európai vállalkozásoknak.
A Samsung és az SK több száz dolgozót bocsátott el tavasztól nyár végéig, írja a Telex. A munkaerő-közvetítőn keresztül foglalkoztatottak közül még többet ereszthettek szélnek, de róluk nincs pontos adat.
Látványos fordulat közeleg: az európai zöldtechnológia reménysége, a svéd Northvolt komoly nehézségekkel küzd. Technikai problémák, elektromos járművek iránti lanyhuló kereslet, valamint Kína hatalmas dominanciája fenyegeti az európai akkumulátorgyártó jövőjét.
A gazdaságkutató rámutat: amikor a termékexport gyengélkedett, a visszaesését a szolgáltatások ellentételezték, ez mentette meg a magyar gazdaságot.
Az EU-s szabályozás kimondja: ahonnan az akkumulátor való, ott kell gondoskodni az újrahasznosításáról is. Miután a kormány kiárusította az országot a távol-keleti akkugyáraknak, kényszerpályán mozog, pedig az akkubontás nem megtérülő üzletág, és ugyanúgy súlyos környezetvédelmi kockázatokat hordoz, mint az elsődleges gyártás. És annak a bontási módnak, melyet az uniós szabályozás lehetővé tesz, még a vízigénye is ugyanakkora.
Várhelyi Olivér esélyeiről ír a Politico, Európa legnagyobb akkumulátorgyártójának nehézségeiről a Süddeutsche Zeitung, a Wall Street Journalben David Patraeus az amerikai hadsereg jövőjéről.
Az új gyár 2027-ben kezdi meg a tömeggyártást.
Az akkuipart érintő jogszabályok elemzésével mutatja ki Éltető Andrea, a KRTK Világgazdasági Intézetének tudományos főmunkatársa, hogy miért nem lehet a magyarországi gyártást összehasonlítani a nyugat-európai országokéval. Az alábbiakban a tanulmány főbb megállapításai olvashatók.
Nagy Márton szerint még idén el kell dönteni, mely vállalatok, mely helyszíneken kezdhetik meg az újrahasznosító beruházások megvalósítását.
Még így is viszonylag távol vagyunk a hagyományos motorú autók árszínvonalától.