2021-ben még 20 ezer járművet értékesítettek az országban.
A Ford szerdán közölte, hogy elhagyja Oroszországot, az amerikai cég a legújabb autógyártó, amely az ukrajnai orosz inváziót követően távozik – írja a Reuters. A Ford bejelentette azt is, hogy véglegesítette az oroszországi Sollers Ford vegyesvállalatban lévő 49 százalékos részesedésének eladásáról szóló megállapodást. Az amerikai autógyártó idén 122 millió dolláros értékvesztést könyvelt el az oroszországi tevékenységének felfüggesztése miatt. „A Ford-részvényeket névértéken átruházzák a közös vállalatra” – közölte a cég, hozzátéve, hogy fenntartja az opciót, hogy 5 éven belül visszavásárolja azokat, „amennyiben a globális helyzet megváltozik”.
Elemzői becslések szerint a Ford 2021-ben mintegy 20 ezer járművet értékesített Oroszországban. Márciusban bejelentette oroszországi működésének felfüggesztését.
A Ford 2019-ben közölte, hogy a közös vállalat bezár két összeszerelő üzemet és egy motorgyárat Oroszországban, és kilép az ország személygépkocsi-piacáról. A Ford 2019-ben átszervezte oroszországi befektetését, és átadta a vállalat irányítását a Sollersnek.
A Ford számtalan amerikai nagyvállalatot követ az Oroszországból való kivonulással, miután a nyugati országok szankciókat vezettek be Moszkva ellen az ukrajnai invázió miatt, ami szinte lehetetlenné tette a gyártók számára az ottani üzleti tevékenységet.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.