Akinek még van olajkályhája, most beüzemelheti: fűtőolajat ugyan már nem kapni, de a dízel üzemanyag összetételében alig különbözik attól.
Noha tüzelőolajat már évek óta nem lehet kapni, most mégis sok helyen veszik elő az 1990-es évekig népszerű olajkályhákat, és tisztíttatják ki a kéményeket is, hogy használni tudják őket – mondta egy kéményseprő a G7-nek.
A fűtőolaj és a dízel üzemanyag ugyanis összetételét tekintve lényegében megegyezik egymással, vagyis nincs technikai akadálya annak, hogy valaki a jelenleg 480 forintban maximalizált árú normál dízel üzemanyaggal fűtsön – persze előbb az üzemanyagot ki kell nyerni a személyautó tankjából, a „kedvezményes” ár ugyanis csak a tankolásra vonatkozik.
A szakember elmondása alapján az olajfűtés azokban a háztartásokban jöhet számításba, ahol a gázfogyasztás meghaladja a kedvezményes keretet, és bár a kémény adott a kályhák működtetéséhez, a lakók nem akarják a fatüzeléssel járó macerát vállalni, a villanyfűtés lehetőségét pedig a lakás elavult elektromos hálózata és berendezései zárják ki.
A lap cikke szerint mivel már nincs sok olajkályha, nem valószínű, hogy fordítva megismétlődjön az 1990-es években dívott olajszőkítés: akkor a hatósági áras fűtőolajat tankolták az autókba, illetve a fűtőolajat mesterséges színezésének megszűntetése (ez volt a „szőkítés”) után nyerészkedők járműüzemanyagként értékesítették.