Jövőre már nem kell kettős nyilvántartást vezetniük a szállásadóknak.
Megszavazta az Országgyűlés azt a törvénymódosítási csomagot, amely január 1-től megszünteti a papíralapú vendégkönyvek használatát - írja közleményében a Magyar Turisztikai Ügynökség. Az MTÜ szerint az intézkedést már régóta várták a szálláshely-szolgáltatók, mert így tovább csökken bejelentkezéskor az adminisztráció, megszűnik a kétszeres nyilvántartás-vezetési kötelezettség.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) 2019-es elindításának egyik célja volt, hogy a szálláshely-szolgáltatói szektort a teljeskörű digitalizáció útjára állítsa - írja az MTÜ. Bár 2020 óta minden hazai szálláshely-szolgáltató szálláshelykezelő szoftvert használ ‒ hiszen ez a működés egyik alapfeltétele ‒, számos önkormányzat ma is rendeletben írja elő a papíralapú vendégkönyv vezetését, márpedig ez a szálláshely-szolgáltatóknak kettős nyilvántartást, a vendégeknek pedig dupla adminisztrációt jelent, a most elfogadott törvénymódosítás azonban rendezi ezt a helyzetet.
A törvénymódosítási csomag hatályba lépését követően a szálláshelyeken az idegenforgalmi adó (IFA) bevallásával kapcsolatos adminisztrációt a szolgáltató kizárólag a szálláshelykezelő szoftverében vezeti majd. Így januártól a jegyzők is kizárólag a szoftverekben lévő adatok alapján ellenőrizhetik az egyes szálláshely-szolgáltatók 2023-as és későbbi évekre vonatkozó IFA-bevallásainak adatait.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.