A kávézólánc 15 év jelenlét után mond búcsút az orosz piacnak.
A Starbucks hétfőn közölte, hogy csatlakozik az Oroszországból távozó nagy nyugati brandekhez, és 15 év után elhagyja az orosz piacot – írja a Reuters. A seattle-i székhelyű kávézólánc 130 üzlettel rendelkezik Oroszországban, amelyeket az Alshaya Group licenctulajdonos üzemeltet közel 2000 alkalmazottal.
A Starbucks döntése az oroszországi működés megszüntetéséről eltér attól a megközelítéstől, amelyet néhány más külföldi cég választott. A McDonald's a múlt héten közölte, hogy eladja oroszországi éttermeit a helyi licenctulajdonosnak, hogy új név alatt, de védjegyeit megtartva üzemelhessen tovább, míg a francia Renault eladja többségi részesedését Oroszország legnagyobb autógyártójában, a részesedés visszavásárlására vonatkozó opcióval.
Egy sor másik nyugati vállalat, köztük az Imperial Brands és a Shell is megszakította kapcsolatait az orosz piaccal, és megállapodott arról, hogy eladja az országban lévő eszközeit vagy átadja azokat helyi menedzsereknek. Márciusban a Starbucks bezárta üzleteit, és felfüggesztette minden üzleti tevékenységét Oroszországban, beleértve termékeinek az országba történő szállítását is, miután Moszkva megtámadta Ukrajnát.
A vállalat, amely 2007-ben nyitotta meg első üzletét Oroszországban, közölte, hogy továbbra is támogatja az ottani alkalmazottait és a fizetésüket is folyósítja az elkövetkezendő hat hónapban. A kivonulás pénzügyi hatásairól nem közölt részleteket.
Az orosz–ukrán háború eseményeit követő hírfolyamunkat alább találja:
Az orosz veszteségek afganisztáni méreteket ölthetnek, Zelenszkij új szomszédpolitikát hirdetett - percről percre a háborúról
Kövesse itt az orosz-ukrán háború 89. napjának legfontosabb híreit!
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.