A „gyártásban lévő projektek” átütemezése miatt 11 munkavállalójátót kellett megválnia a Dunakeszi Járműjavító Kft.-nek – közölte a társaság vezetése az után, hogy a kiderült: több alkalmazottnak felmondtak, az ukrajnai háborúval összefüggő, „az alapanyag-ellátási láncban fellépő nehézségek” miatt. A részben orosz érdekeltségű cég tulajdonosi körében ott van Szalay-Bobrovniczky Kristóf volt nagykövet, üzletember, a kormányszóvivő férje is, akit lehetséges új honvédelmi minisztereként is emlegetnek.
„A Dunakeszi Járműjavító Kft. valóban kénytelen volt megválni tizenegy munkavállalójától” – tudatta közleményében a cég, melynek ügyvezető igazgatója, Wein András arra is felhívta a figyelmet: „nem felel meg a valóságnak azon állítás, amely szerint tömeges elbocsátásokat tervez vagy kíván végrehajtani”.
A DJJ azután adott ki közleményt, hogy a hvg.hu-n is megjelent a hír arról: több dolgozójának is felmondott a napokban a közvetve orosz tulajdonosi hátterű Dunakeszi Járműjavító Kft., de titkolják, hogy mennyien kerülnek lapátra az ukrajnai háborúval összefüggő, „az alapanyag-ellátási láncban fellépő nehézségek” miatt.
Nem árulja el a Dunakeszi Járműjavító, hány dolgozót kell kirúgnia
Több dolgozójának is felmondott a napokban a közvetve orosz tulajdonosi hátterű Dunakeszi Járműjavító Kft., de titkolják, hogy mennyien kerülnek lapátra az ukrajnai háborúval összefüggő, „az alapanyag-ellátási láncban fellépő nehézségek" miatt. A cég tulajdonosi körében ott van Szalay-Bobrovniczky Kristóf volt nagykövet, üzletember, a kormányszóvivő férje, akit legújabban az ötödik Orbán-kormány lehetséges új honvédelmi minisztereként is emlegetnek.
A vállalat előzőleg nem kívánt reagálni a hvg.hu kérdéseire, így konkrét számot sem közöltek a leépítés mértékéről, cikkünkben pedig jeleztük: legalább 9 dolgozót érintő elbocsátásról szólnak a hírek, de információink szerint az érintett létszám biztosan nem éri el a csoportos létszámleépítés törvényi mértékét, ami a cég esetében legalább 30 fő.
A végül 11 dolgozót érintő lépés okát a közleményben „a gyártásban lévő projektek átütemezésével” indokolták, megjegyezve: „a társaságnál működő érdekképviseletekkel és az üzemi tanáccsal az elmúlt időszakban az egyeztetés folyamatos volt, a megállapodás a munkavállalók hosszú távú foglalkoztatása érdekében megszületett”.
Az ügyvezető tudatta azt is: az olyan gyártó és termelő vállalatoknak, mint ők, „egy folyamatosan változó gazdasági környezetben dinamikusan szükséges alkalmazkodniuk mind a piaci kihívásokhoz, mind a keresleti és kínálati változásokhoz annak érdekében, hogy fenntartható üzleti modellt legyenek képesek hosszú távon működtetni”.
Az említett gyártásban lévő projektek egyike lehet az az egyiptomi megrendelés, aminek a teljesítését az ukrajnai háború miatti alapanyaghiány most lassíthatja. Az egyiptomi állami vasúttársaság számára részben Dunakeszin, részben az oroszországi Tver városában készülő összesen 1300 vasúti kocsiból még több százat kellene leszállítani.
Az orosz–magyar kooperáció értelme az lehet, hogy a magyar cég részvételével a vagonok uniós gyártmánnyá válnak, feltéve, hogy azoknak legalább a fele Magyarországon készül. A járműjavító a szerződésben 680 vagon gyártását vállalta. A biznisz a magyar félnek 2020-ban 58 milliárd forint bevételt és majdnem 8 milliárd forint nyereséget hozott.
Pénz beszél: a NER-lovag, aki tovább üzletel a szankciós listán szereplő oroszokkal
Egyelőre nem zavartatja magát az Oroszországot érintő szankciók és az üzleti etika által a kormánykedvenc üzletember: a rendszerbe mélyen beágyazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf zsíros vasúti biznisze egy orosz óriáscéggel nem állt le.
A részben orosz érdekeltségű Dunakeszi Járműjavító Kft. tulajdonosi körében ott van Szalay-Bobrovniczky Kristóf volt nagykövet, üzletember, a kormányszóvivő férje is, akiről a hvg.hu nemrég azt írta: legújabban az ötödik Orbán-kormány lehetséges új honvédelmi minisztereként is emlegetik.