Ötszázmilliárd forintos piacon igyekeznek emelni az együttműködés színvonalát.
Együttműködési szabálykönyvet dolgozott ki a szakma reputációjának emelése, illetve fenntarthatóságának biztosítása érdekében a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ). A Fairplay Book névre keresztelt kezdeményezés mögött az MMSZ 70 megbízó oldali tagja, a MAKSZ 46 tagügynöksége és 6 szakmai társszövetség áll.
A Fairplay Book kezdeményezést a MAKSZ-on belül irányító és összefogó elnök, Blaskó Nikolett (ACG) szerint a piac ma komoly kihívásokkal küzd, az általános kreatív színvonal messze nem kielégítő, emellett romlik a reklámok társadalmi elfogadottsága is hazánkban. Úgy látja, a szakmai színvonal emeléséhez a kreatív-kommunikációs iparágnak vissza kell kerülnie értéket teremtő, tanácsadó-partneri szerepébe a megbízóknál.
Az ajánlások gyűjtését, kidolgozását végző csoportban többek között olyan márkák képviselői foglalnak helyet, mint a The Coca-Cola Company, a Microsoft, a Vodafone, a Nestlé vagy a Szentkirályi Magyarország. A dokumentumban a közösen vallott alapelvek mellett, az ügyfél-ügynökségi kapcsolat négy meghatározó szakaszához, az „Egybekelés”, a „Mézeshetek”, az „Együtt sírunk, együtt nevetünk”, illetve a „Konszolidáció és Megújulás” ciklusokhoz köthető ajánlásokat és vállalásokat olvashat a szakmai közönség.