Megszületett az egyezség az egyiptomi hatóságok és a hajó tulajdonosai között.
Végre elhagyhatja a Szuezi-csatornát szerdán az Ever Given nevű konténerszállító hajó, amely márciusban keresztbefordult és elzárta a csatornát hat napra a vízi közlekedéstől – írja a Reuters.
A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) korábban 900 millió dollár kártérítést követelt a hajó japán tulajdonosaitól a mentési műveletért és egyéb veszteségekért, de ezt később 550 millió dollárra csökkentették. A hírügynökség szerint végül hosszas tárgyalások után megszületett az egyezség (amelynek a részleteit nem hozták nyilvánosságra), és az SCA bejelentette, hogy a hajó elhagyhatja a csatornát.
A világ egyik legnagyobb teherhajója, a 400 méter hosszú Ever Given március 23-án fordult keresztbe és futott zátonyra a Szuezi-csatornában, melynek következtében 422 hajó torlódott fel az Egyiptom ellenőrizte vízi útvonalon. A partra vetett bálnaként veszteglő óriást egy hét alatt sikerült kiszabadítani, utána egy tóra vontatták és azóta ott vesztegelt.
Part-hatás vagy guggoló-effektus? A Szuezi-csatorna és a beszorult Ever Given rejtélye
Nem csupán az oldalszél miatt fúródhatott a Szuezi-csatorna partjába a teherszállító, keresztbe tehetett a hidrodinamika is. Bő ötven napja keresik a választ. A szuezi révkalauzok történetének köze van az '56-os forradalomhoz is.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.